baby I'm bad news

Jag har så oliiiiiiidligt ont i min kropp. Speciellt vekryggen och nedåt.
Även huvudet. Men det är ju old news.

Längesen jag hade sån kroppsvärk. Men nu minns jag genast hur det är, och oftare var förr.
Befinner mig i Maland, så jag borde passa på och ta ett bad... mmm vad skönt det skulle vara. Men jag har mitt sånt där lavendelbadpulver hemma.
Och så ska jag hjälpa pappa med några lister strax.
Sen ska vi hem till mig och kolla på tv, fotbollen börjar kl 22 (och går på nian, inte trean som jag skrev igår, men same same).

Suck. Vad ska jag göra hela aftonen när farsgubben lökar i soffan?
Hade tänkt baka bullar (bulloj), men orka? Nein.
Kan ingen underhålla mig tack?


Det blev tyvärr ingen tjänst idag. Hann inte, för Niklas kom vid tjugo i elva.
Men vi hade en mycket trevlig dag, trots dugg och slask.
Det blev Pallas, Kulturmagasinet, Chocolate House, Agaton Sax och lite herrklädstittning.
Det var kul att vara smakråd!
Jag brukar inte kolla herrkläder annars. Men omväxling förnöjer.

Just, vi var på Myrorna också, och jag köpte Herman Lindqvists "Europa är vi allihopa" för en tia, och "My best friend's wedding"-soundtracket för en tjuga.
Det kallar jag fynd!


Myskvällen igår var väldigt bra, om än lite fiaskoartat att jag skulle rösta på Amanda, men smsade till fel nummer. Skrev 250 istället för 400 i slutet, så det hamnade hos p3. Haha. Det blev väl en kul stund för Morgonpassets staff imorse, om inte annat...
Och jäntan höll ju sig kvar i tävlingen ändå.

En grej: jag lånade skivor på Kultan igår. Bland annat den där med Rilo Kiley som jag inte minns vad den heter. Den med "portions for foxes" på. Ganska gammal.
Men i alla fall: VAD BRA DEN ÄR. Jag har ju lånat den förr, men har nog inte varit mottaglig för dess brahet. Eller så har jag bara glömt.
Men det är ju mycket behagligt, på min ära.
Genial countrypop, precis som jag vill ha den.


Nä, men... nä. Det var det.
Jag ska lyfta upp min värk och gå.



Glad lördag kväll!

PS. AnnaKarin uttrycker sig alltid roligt när trötthet infinner sig. Så även igår. Hon sa nåt om nån släkting som sparat nånting osmakligt i en glasburk. Och skulle förklara det hela genom att säga: "Men han har hypokondrick."
Det var ganska kul tycker jag... men I guess you had to be there.
DS.

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Hahaha! Hypokondrick.Vilken lirare man kan vara mellan varven alltså.

Populära inlägg