my name is...

Ikväll kommer hon. Katten. Margo.

Jag ser storligen framemot det! Men jag har lite namnkris. Ska hon verkligen heta Margo?
Började fantisera om Elliot imorse. Kanske det är ett bättre namn.
Men jag vill ju att en av mina söner ska heta Elliot... så det är ju lite dumt. Eller va?

Nåt annat bra namn kommer jag inte på. Ally kanske.
Jag gillar Margo. Men alla kommer bli såhär "kom lilla kissen... vad hette hon nu igen, hur uttalas det, vad kommer det ifrån?".

Eller jag vet inte.

Om jag inte har kommit på nåt bättre inom de närmsta dagarna, får det bli Margo.
Och om ni vill lämna förslag, så skriv det i kommentar här nedan eller skicka sms.

Fy vilken äcklig och hemsk dator, så fort man trycker på delete-tangenten, fastnar den i intryckt läge och suddar alldeles för mycket.


Justja. Konserten i fredags var övergrym. Jag fattar grejen med Moneybrother nu.
Florence Valentin gick inte heller av för hackor.
Bland det bästa var när de tu samarbetade under extranumret, och "Just another summer" mitt i allt övergick till "Pokerkväll i Vårby gård" (favorit i repris), och sedan övergick till diverse rockklassiker, för att återgå till "Just another summer" igen.

"Blow him back into my arms" var rätt magisk också. För att uttrycka sig lite magstarkt. But it's true.

Och det var väldigt kul att fika + besöka bagarskolan med Sanna. Vi skrattade mycket, och jag tror Gunnar och Anders (mest Anders, hör och häpna!) blev förtjusta i oss. "Vilka damerrrr" utbrast han ett flertal gånger.
De sa att de saknade oss med våra udda sockor och sammanbundna förkläden och allt vad det var.

Ah, ljuv nostalgi.

Nu ska jag åka hem och äta och greja lite.
Ikväll ska mamma och jag åka och handla lite saker till Margo (jag har ingen bil och känner inte för att släpa säckar med kattsand och -mat, och kattlåda med lock och grejer, på bussen), sen ska vi åka och hämta Margo.
Sen blir det väl lite installering av katt, lite teve och lite fika.



Hej på er.


PS.
S K A N D A L att Daniel blev utröstad ur Idol, men kaxiga kåldockan Andreas är kvar. Daniel växte avsevärt i mina ögon, de senaste veckorna.
Plus att jag började störtböla under hans första audition, när han plinkade gitarr och sjöng "Unchained melody".
Och så Andreas då. Halli hallå. Han fattar INGET av juryns konstruktiva kritik. Och så säger han - efter att ha sjungit en låt av BON JOVI, gott folk - att "jag gjorde den här låten så bra så det finns inte alltså, det finns ingen som har sjungit den här låten som jag gjorde här ikväll".
Kan man kicka ut nån ur tävlingen pga. attitydproblem och lögn?

Men men. Bara Amanda vinner, så...

Och en sak till. Såg reprisen av "Fredag hela veckan" igår. Eller en snutt i alla fall. Westlife-snutten. Och min f.d. man Mark var så in i bänken snygg och charmant, så jag kände mig som 15 på nytt. På riktigt. Jag satt och tjöt i soffan.
I'm beyond rescue.

Tänk att han lämnade mig till förmån för bögeri. Jag fattar det bara inte... DS.

Kommentarer

Populära inlägg