Good night nurse

Usch nu har jag suttit här för länge igen.
Precis som i tonåren...

Alltså, jag älskar Scrubs! Det är inte många program man asgarvar högt åt när man ser dem i sin ensamhet, men detta är ett av få.
Jag skrattar arslet av mig var och varannan kväll. Är det nån serie jag vill ha samlad i dvd-format, så är det den.
Och Gilmore girls. Och Everybody loves Raymond. Och King of Queens.

Men framför allt Scrubs.
Bara så ni vet...

Och ska jag nån gång gifta mig, ska det vara med J.D.

ZomZomZom.


Jag tänkte skriva roliga pappa-citat innan jag knoppar in.
Jag vet inte om ni roas av dem, men jag gör det, så jag antecknar:

Igår när vi for härifrån till mötet, sken himlen upp flera gånger, på andra sidan Ljustaskogen. Det var rött nån gång, vitt nån gång, och rött nån gång igen, och allmänt mystiskt.
Pappa: "Vad var det där? Blixtar? ÅSKAR DET?"
Jag: "Ja jag vet inte. Vad häftigt."
Pappa: "SANNA ÄR DET HARMAGEDDON?!"
Jag: "Ja. Eller fyrverkerier."

Det var fyrverkerier. Nya butiker i Birsta hade premiärparty.

Så idag, just när vi skulle äta, skallrade det i skåpet där glas och tallrikar står (det var nån källarfläkt som var i farten).
Pappa: "SANNA ÄR DET JORDBÄVNING?!"

Ha ha. Han är som Arthur Spooner ibland.

Jag: "Ja. Igår var det Harmageddon och idag är det jordbävning."
Pappa: "Haha, ja, det är dramatiska days nu."

Gullis. Och efter maten, då. Vi kollade på bilderna från Turkiet som jag var och hämtade åt dem idag. Pappa hade tagit nån bild på mamma där hon såg allmänt dryg och blasé ut.
Han: "Hon såg inte så glad ut! Hon var trött kanske. Eller hon ser väl ut sådär ibland."
Jag dog av rolighet. Nästan.

Sen satt han och kollade grundligt i nya Biltema-katalogen. Plötsligt utbrast han i intresserat och positivt tonläge: "Livrem med kreditkortshållare!"
Jag: "Ja för du använder ju kreditkort i parti och minut."
(Han har aldrig nånsin betalat i butik med sitt bankkort.)
Han: "Ja nej jag ska inte ha... fast skärpet var ju inte så jätteee..." (-pjåkigt eller liknande, skulle komma efter detta, men fastnade inom honom)
... "Men jag köpte ju ett i Turkiet."

Haha. Åh. Är min humornivå så låg? Nä, men visst är det lite roligt ändå?

Kanske situationskomik.

Nåja.


En annan rolig grej: Sanna visade mig en artikel på nätet om en man som håller på att bli ett träd. Det är JÄTTEJÄTTEJÄTTEÄCKLIGT - om det nu är på riktigt - han ser svampig ut och har blad istället för nävar.
Nä det måste vara ett skämt, jag fattar inte annars.

Hursomhelst. Det stod nåt i artikeln om att han ville leva så att han hann träffa sina barnbarn.
Jag till Sanna: "Haha, lycka till att skaffa en brud. 'Jo jag har varit ett träd de senaste åren, hoppas det är ok.' "
Sanna: "Haha. Han kan få en stubbe till barnbarn."

Hi hi.

Sen upptäckte jag att han redan hade fru och barn, så jag sa:
"I guess att ungarnas favoritsysselsättning är att klättra i träd."

Oh how we laughed. Ibland får man till en fullträff, I'll say.


Nåja. Nog med de dåliga skämten för i afton.

Imorgon blir det fika och bagerigymnasiebesök med nämnda Sanna.
Ska bli kul att träffa Kroken och Snoken igen.
Eller Gunnar och Anders menar jag.

Och på kvällen är det utgång med AnnaKarin och Axelssons, sen Moneybrother-konsert med Florence Valentin som förband. Festligt!
Det blir allsång till "Pokerkväll i Vårby gård", för den är ju för härlig ändå.
Party.





Peace.

Kommentarer

Populära inlägg