Nu är det riktigt spännande i Bonde söker fru. Alla har valt sina damer.

Jag tror Maggie är mer förtjust i Per-Martin än vad han är i henne. Han tyckte ju att det var ett svårt val, och valde bara för att han var tvungen. Och hon beter sig som om han just friat.
Dumma fruntimmer.

Magda och Marcus verkar tuttinuttiga och söta, lite småkära. Men undrar om det kommer hålla... Magda verkar lite tveksam. Eller jag vet inte. Kanske bara blyg.

Micke och Marita ska ju gifta sig, som jag och mamma förstod redan från första 5-minutersdejten.

Jessica och Andreas har varit klart tända på varann sen begynnelsen. Hoppas det ligger mer bakom också. Vore kul. De har ju äktenskapstycke.


Nåja. Det om detta.

Emelie är för söt. Hon gav mig en present idag, när hon kom. Hon hade varit på stan och följt med en kompis på hennes julhandlande. Så hade hon köpt en sån där cooling leg gel med pepparmintdoft, till mina trötta, värkande ben och fötter. Åååh. Lilltussan.



Och så måste jag berätta om Ella. Mitt hjärtas kärlek. Hon var topp ett roligast i söndags morse, när hon och Ludde övernattat här.

Jag och mamma låg i dubbelsängen, och Ella i sin utfällbara.
Men strax efter sex på morgonen började den sistnämnda smågrina och jiddra om att hon ville gå.

Mamma la henne mellan oss, och jag låg och höll henne i handen.
Hon andades tungt, och det småryckte i lillhanden hennes, så jag var säker på att hon sov och drömde.

Så efter en tie minuter nånting, säger hon:
"Schanna. Va ä mitt godisch?"

Jag fnissade till, men sa inget. Hon var tyst en stund. Men efter ytterligare några minuter försökte hon igen, den här gången viskandes:
"Schanna, va ä mitt godisch?"

HA! Hon är bra underbar.

Vi gick upp och tittade på Bambi vid halv sju. Men inget godis blev det. Det hade tant Sanna ätit upp redan på lördag kväll...

Kommentarer

Populära inlägg