But love, I couldn't hold it

Bloggtorka AB.

Hur skriver man på ett hyfsat underhållande sätt?

Jag har fullständigt glömt.


Så här kommer en tråkig, vanlig redogörelse av min kväll. För jag har lovat att försöka tvinga fram nåt.

Det var Plura-tema på "Så mycket bättre"; TV4's i-princip-efterapning av "Stjärnorna på slottet". Det har växt, och blivit ett av mina favoritprogram just nu.
Perfekt för det ultimata, trygga lördagstevemyset som jag ju är så förtjust i.

Nå. Temat var mycket bra. Jag har väl alltid smågillat Plura och hans Eldkvarn... men nu känns det som om jag fattar grejen med honom på ett annat sätt. Lite som när jag var på bio och såg "Walk the line" och helt plötsligt insåg att jag tyckte om Johnny Cash - nu när jag kände till hans historia lite bättre.

Pluris (jorå, smeknamn på smeknamn är det nya svarta) själv är ju så ödmjuk och gullig och charmig - och vilken låtskatt han sitter på, sen! Det bjöds på mycket bra tolkningar, ifrån samtliga inblandade. Speciellt Lill-Babs och September.

Stundtals var det väldigt rörande. Jag grät en del (vilket behövdes; känns som om det var alldeles för längesen sist).


Ja. Annars då? Jo jag har nyss gjort rätt goda LCHF-Bounty-godisar. Smällt i mig en tre, fyra stycken på ett bräde.

Borde slänga ihop en drömtårta också, eftersom vi har tjänstegruppsknytis imorgon, och jag + några råkade äta upp nästan hela den befintliga drömtårtan på glöggkvällen hos Linda igår.

Men jag väntar tills imorgon bitti.

Nu har jag nämligen passerat myströttstadiet, och är sådär tråkigt pensionärstrött.


Så det återstår väl inte mycket annat än att tvätta bort sminket, plocka isär frisyren och bädda ner sig framför en film.

Känns inte så pjåkigt när man smakar på't...



Oh! En bra grej är att mamma kommer om prick två veckor! Jag saknar na jättemycket nu.
Vi ska gå på Liseberg, och äta brunch på Egg&Milk, och gå på Rover med Chris & co... och en massa annat bra.


Nu signar jag ut, medan jag lyssnar på Kingston town med UB40 och känner mig sådär nittiotalslillasystertrygg.


Peace!

Kommentarer

Aggisen sa…
Vilken mysblogg! Ja, nu har tiden krympt; det är exakt 9 1/2 dag kvar! Vi längtar...jag och ryggsäcken och rulle.

Kram MaMu

Populära inlägg