Moviestar, oh moviestar, a-a-ah

En bra grej man kan göra när man fått för sig att man känner sig nedstämd och vemodig, är att kolla på roliga filmer man sparat på datapata.

Till exempel de från grabbkvällen hos Fransson i Sundsvall i oktober.
När vi dansar fågeldansen i en evighet. Och när Amadeus mysdiggar + sjunger Broken wings, medan Raninen skräckslaget tittar på, och när han ska göra "intelligenstestet" med linjalen på Christopher (som dock inte låter sig luras), och Fransson själv bara pratar om efterrätten han snott ihop.

Åh.

Men det är även ganska kul att se mina och kakans Londonsnuttar.

Min favorit just nu är den som hon filmade när vi satt i flygplatskaféet efter att nyss ha landat i Sverige igen.
Jag ser helt morgonsvullen och ofräsch ut, och blir filmad ur grodperspektiv medan jag äter en macka.
AnnaKarin berättar för tittarna med trevlig och sympatisk röst att jag dricker kaffe och äter räkmacka, och hon själv "har druckit kaffe och ätit sån här... vad heter dom?"

Jag, med barskt och raskt tonfall: "Biscotti. Menee... det var ansjovis på den här [pekar på tallriken]. Såatteee... det var ingen räkmacka."

Haha. Mysförstörarn! Jobbig_tjej_86.


... Väldigt kul när man ser den, i alla fall.



(Bilden är AnnaKarins; hoppas hon inte blir ond på mig för att jag lånar den.)






Nä om man skulle sova. Min favoritstreamingsajt verkar inte funka ikväll. Jag som tänkte kolla på Arrested development ett tag.


Nåja, livet går vidare.

Kommentarer

Populära inlägg