snabbköpskassörsken


Halli hallå!

Här sitter jag och känner adrenalinet flöda, trots min trötthet.

Jag gillar att söka jobb. Det ger alltid en liten kick.

Och hur mycket jag än skulle kunna fördriva mina dagar som arbetslös, så skulle det verkligen sitta fint med ett litet jobb.
Men helst inte varje onsdag, fredag och lördag, kvällstid, som villkoren var på Brogyllen.

Jag har fortfarande inte fått nåt besked från chefen där; om jag ska jobba onsdagar och fredagar, eller om jag inte får jobba alls, nu när jag sagt att jag inte kan jobba lördagar.

Nåja.
Jag söker väl andra jobb tills vidare.

Minns ni hur jag skrev att ett kassajobb på 25-30 timmar i veckan skulle vara idealiskt?
Lite roligt ändå, ty jag ringde nyss till lilla Coop Nära på Mariagatan, och kollade läget. Och se, butikschefen hade ett jobb på 28 timmar i veckan, ledigt!

Så nu har jag mailat cv och referenser, och så hoppas jag att han hör av sig redan idag... och att detta inte innebär att jag måste jobba VARJE måndagkväll. För då blir det inget av det här heller.


Nu tänker vi positivt här! Kom igen.

Kommentarer

Populära inlägg