Jennifer Lopez


Hej.

Jag är trött.

Jag gillar J.Lo. Såg nån bild på na förut, och kom att tänka på det. Har alltid gillat henne, även om jag inte är speciellt förtjust i musiken, eller många av hennes skådespelarinsatser.
Tror vi skulle bli bra kompisar.
Hee.


Idag har det skrivits tal till på måndag. Det kan gå lite hursomhelst. Men det är väl tjusningen med inhopp, också.

Jag sover stressigt och drömmer knasigt, nu. Undrar om det är fullmånen eller livssituationen eller en kombination eller nåt annat.

Inatt drömde jag i alla fall att jag var ute och gick en sen natt med en rolig karl. Vi var inte ihop eller så, för han var gift. Det var en blandning mellan Ray Romano och en Sundsvallsmänska. Hans dotter var också med.
Vi hade sjukt roligt, skrattade som dårar.

Efter ett tag blev det ljust ute. Vi var på väg ner mot gatan där mina föräldrar bor.
Barack Obama bodde också där. I alla fall tillfälligt.

Plötsligt såg vi en levande dockversion av Marilyn Manson ligga på lur med gevär och grejer.
Vi upptäckte att det låg skjutna dockor och människor på gatorna där.

Ray-mänskan tog sin sovande dotter i famnen och sprang in och gömde sig nånstans.

Det enda jag kunde tänka på, var att komma in till mina föräldrar. Trots att Manson låg på lur alldeles i närheten.
Längtade nämligen efter att komma in till dem och spela kort och känna trygghet...

Jag tog tag i en liten kåldocka, som även den såg ut som Manson, låtsades att det var mitt skadade barn, och lyckades efter att ha smugit runt halva stan, springa in i ett trapphus och därifrån ta mig vidare.

Sen kommer jag inte ihåg nåt mer.

Men det var lite otäckt.


Idag blir det banken och friskis med Febe, och kanske kakan. Ett puls-medel-pass klockan fyra, står på schemat.


Ikväll funderar vi på bio. Jag skulle vilja se Where the wild things are.



Gäsp och hej, trevlig helg och allt det där.

Kommentarer

Emma sa…
Lite läskigt det här med din dröm. Jag drömde en gång att Marilyn manson hade flyttat in i vårt hus och hotade min familj till livet hela tiden, med ett gevär. Han skulle såklart hela tiden sova i min säng, du kan ju förstå skräcken. Har varit ännu mer rädd för honom efter det.
Aggisen sa…
Ja se vår familj och våra sjuka drömmar! Undrar vad det beror på...förresten, jag vill nog inte veta det. Vi lägger ner det och glömmer det i en dröm. I en fin dröm. Som visar hur vi dansar på gröna ängar med blomsterkransar i håret och vita, fina, 1800-tals-inspirerade klänningar och bara fötter. Kram och puss och stiliga drömmar!
S sa…
Emma, är du och jag samma människa på nåt vis?
Fast ändå så olika...
Jo du mamma, vad det beror på... låt oss säga kreativa hjärnor! Men ditt drömförslag låter bra. Ska satsa på det inatt. Kanske slipper man vakna med hjärtklappning en gång i timmen då också.

Populära inlägg