slitna hårtoppar och sol i sinne


Hittade bilder på kakans dator, från förra fredagen. Hoppas hon inte opponerar sig mot att jag tjyvpublicerar några...
Till mitt försvar: jag gör det för mammas skull! Ha ha. Hon har enträget bönat och bett mig om att lägga ut bilder från livet här nere.
Okej, det krävdes inte speciellt mycket enträgen övertalning... men ändå.

Nåja. Det var alltså godmackeafton, plus kladdkaka och På spåret.
Vår huskatt (?) var här en stund också.

Detta är alltså min huvudsakliga uppgift i vårt hushålle; kalla mig vinöppnarn!
Närå. Inte huvudsakliga. Men av min fokuserade min att döma, är det en uppgift jag tar på största allvar.


Notera att vi utnyttjar västkustens förmåner till fullo; räkor och kräftstjärtar på burk, från Ica...




När kladdkaka och grädde dukas fram, måste man kladda lite grädde på den andra kakan också.
Tokungdomarna! Va!



Ja. Det var förra fredagen, det.

Nu är det fredag igen, till allas vår glädje! Min kombo har begett sig till tåget mot Skåne, och själv ska jag hoppa in i duschen, göra mig helgfin och åka iväg med mys-Sundbergarna till deras hus i Apleröd. Där ska jag spendera helgen, och inte oroa mig för en endaste sak i hela världen.


Glad helg!

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Såklart du fick!

Haha. Att du inte tog bilden där jag ser ut som en skadad fågelunge då! :)
Aggisen sa…
Vad mysigt att få en inblick i Ert liv därnere. Gott och smarrigt vill jag lova. Jag lovar även att till sommar´n har ni samma havets läckerheter på bordet (eller nå´t) men utan burkar!! Kraaaam Maa

Populära inlägg