My little corner of the world



Ja du mamma. Såhär ser mitt rum alltså ut nu...

























(Fattar inte varför bilderna placeras så knöligt, men strunt samma.)

Bra va? Ungefär som ett mysigt äldreboenderum. Jag tänker "Stekta gröna tomater".


Hyllan med skivor, filmer och några böcker, är baserad på två kartonger och en spetsgardin. Snodde idén av AnnaKarin. Fast inte det där med spetsgardinen, förstås. Det kom jag på all by myself.



Jo, här trivs man.


Minsann!




Nu är det dags för ett återbesök i tvättstugan. Premiär för tvättande i den ikväll. Den är trevlig! Som en laundromat ungefär. En fristående byggnad på går'n, med massor av maskiner och torkrum och grejer.



Sen ska vi se nån film eller så. Jag försökte läsa vettiga saker, typ Bibeln och en mycket intressant personlighetstyper-bok... men jag är alldeles för trött i huvudet.
Småögena svid på en.


AnnaKarin, däremot, har överdoserat espresso från bryggarn vi fick ärva av Niklas som inflyttningspresent.
Så hon är pigg och dan. Det är rätt kul att beskåda na. Speedarn!




Jo men ja. Imorgon. DÅ. Blir det jobbsök (för det har jag ju inte surrat om att jag ska pyssla med, innan...) och bankärende och fika och väggfärgsköp och jag-vet-inte-aaallt.


Men nu ska jag lyssna på "Snart kommer änglarna att landa" och tänka lite på pappsen.






Peace.





Kommentarer

Aggisen sa…
Oh, vad mysigt! Nu syns det att Sanna har flyttat in. På riktigt, alltså! Det är som pappa sa: "Hemmet, det blir ju som man gör det till". Detta är verkligen Ditt rum, Sanna. Om jag skulle se det och inte veta vems det var, så skulle jag veta det ändå. Det är så "Sannigt"! Och romantiskt och gulligt!

Stekta gröna tomater, javisst, men äldreboende; NEJ!

Här kommer Sanna att landa!!

Kraaaaam! Maa!

Populära inlägg