nothing falls like sundsvall rain

Det regnar och är alldeles mulet och mysigt.

Jag lyssnar på Dawson's Creek-soundtracket (jamen håna mig då) och myser loss.
Är ganska less på solen.

Jag gillar mellanårstider. Den tidiga delen av hösten (innan löven trillar av pinn, hehhehehe), och den smältande våren. När det är långärmsväder. När det är lagomt.
Jag hatar att vara mitt i solgasset och bli alldeles klibbig och svettig och halvt panikslagen.
Och jag hatar att frysa.

Lagom är inte tråkigt, lagom är bäst!
Jag är så svensk så jag tror jag bryter ihop.

Men det gör mig egentligen ingenting.



Ikväll vill jag se Amelie. Får se vad klockan säger.
Börjar ju jobba 7 imorgon.
Men det är en perfekt Amelie-kväll.

Eller möjligen nyinköpta "Sylvia", med ljuvliga Gwyneth i huvudrollen. Den har jag ju faktiskt aldrig sett.


I helgen är jag ledig. Tur det, för kommande vecka jobbar jag varje dag. 7-15 måndag - lördag, och 9-17 på söndan.

Jippi!



På lördag kommer Ella och Ludde. De ska sova här. Jag längtar.


Men dåså. Ingen vill chitchata med mig, så jag går och fikar.

Kommentarer

Populära inlägg