boende och allt det här

Min mama säger 'go for it'.
Min papa säger 'vänta på räntorna, vänta på räntorna!'

Jag vill flytta. Jag vill ha en EGEN lägenhet. Köpa, inte hyra. Det kanske är bratigt av mig?
Jag vill ha nåt som är mitt. Som jag kan inreda precis som jag vill.

Men å andra sidan, att hyra en lägenhet kan ju vara en bra början.

Åååh, grrr, vad jobbigt att inte veta.


Och till råga på allt poppar det lilla snusförnuftet fram då och då, och skriker att jag måste ta kööööörkort innan jag flyttar nånstans alls.

Men jag skiter i det. Jag kan ta körkort sen. Bara jag kommer ifrån den här hålan innan vintern.
Det går inte att ha ett liv, vintertid, på detta ställe.
Inte utan körkort och bil.

Så då är frågan. Vad göra först? Ta körkort och köpa bil, eller flytta till en hyreslägenhet i väntan på bättre tider?


En livsguru välkomnas varmt.

Kommentarer

Populära inlägg