funny little frog

Yo!

är ett ord man kan säga om man vill.


Idag har jag jobbat från sju till tre. Lisette hämtade mig imorse, skönt.

Och så har det varit regnigt och mulet hela dan, även det väldigt skönt.
Fast det blir ju hemskt mycket folk i fiket, förstås. För så fort det är dåligt väder, då ska inte Svensson ut och vara hysteriskt glassätande och solbadande.
Nej då ska Svensson åka till Coop Forum! För vad kan vara härligare än det?

Nåja.

När jag kom hem hade jag en hel eftermiddag ensam att se framemot, för mor och far var ute och dejtade varandra.
Oj så skönt, tänkte jag, och tränade loss på min Orbitrek (lite övermäktigt måhända, för nu gör det fruktansvärt ont i min kropp igen; jag som just började bli bättre).

Sen blev det levande ljus-dusch (fast mitt i allt kom mamma och pappa hem fram och tillbaka, för att lämna av lite shoppade grejer, så där förstördes ensamhetshelheten lite), tacos och film på fyran.
"Crazy/Beautiful". Den var okej.
Jag drack två glas vin, så den blev bättre och bättre och jag grät en del, och blev lite romantiksentimental.

Efter det tänkte jag premiärse den nyinköpta "Sylvia". Så det gjorde jag. En halvtimme eller så. Sen blev jag så trött, så jag gick upp hit till min fristad för att ta en liten lur.
Den varade i närmare två timmar.

När jag vaknade stod teven på och visade "Saltön" för fulla spätt.

Hur hände det, kan man undra.


Jag tänkte säkert nånstans i nyvakenyran första gången klockan ringde, att jag skulle vakna lättare om jag slog på teven.


Well. Nu är det Belle & Sebastian i p3 Live. Från konserten i Göteborg i maj, som jag nästan var på.
Den är bra. Aaaw, man blir lite kär i 'rom.



Eeeeh. Mina handleder gör väldigt ont, och min fantasi är slut.
Nu ska jag dricka min grogg, som mamma just serverade.

Ja, de är hemma nu...


Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg