Make it count

En grej som jag till och från men ganska ständigt jobbar med, när det gäller mig själv, är att se till att få in små vardagsguldkorn i mitt liv.
Det behöver inte alls vara nåt märkvärdigt eller glamouröst (haha, undertecknad och glamour i samma mening känns överlag konstigt).

Men bara nåt mer än jobb/vuxendagis, och hem och kolla serier/film/läsa, liksom.

Nu är jag inne i en period då jag är lite bättre på det hela.
Gå och typ småfika och samla på fina bilder, miljöer och människor, som man kan spara i nostalgihjärnan och mysa åt under gråa deppdagar.

Men jag får ofta tvinga mig själv.

Nå, idag blev i alla fall en mycket fin dag, ty efter vuxendagis (okejdå, arbetsförmågeutredningen) promenerade jag från Järntorget till Linnéplatsen, för jag skulle handla nåt på Naturlig Hälsa... men tusan vad skönt det var ute, och vad mysigt det var med alla människor i Slottsskogen.
Så jag tog den promenaden och plockade tussilago på vägen och satte en av dem i mitt hår (som min tradition bjuder), och hoppade på vagnen först vid Botaniska, och gick skogsvägen hem från torget.

Och ikväll mötte jag upp Tomas och Emma för en cappuccino och en massa surr och skratt på underbart mysiga Hagabion, som man för övrigt besöker alldeles för sällan. Att vara där känns lite som att vara i en film med drömlivskänslan.

Jag var inte på mitt mest sociala humör när jag åkte dit. Var nyvaken och kände nog mest för att stanna hemma och dega.

Kanske just därför blev det så bra. Livade upp och behövdes.


Japp.

Såå... ja.


Se till att varje dag blir speciell, hörrni! Make everyday count, som DiCaprio så fint sa i den där fartygsfilmen.


Peace!

Kommentarer

Agneta sa…
Vilken fin och tänkvärd tanke. Och vad duktig du är som kommit så långt i livet. Carpe diem. kram Mu
Sanna sa…
Haha, kommit långt ja. Går å fikar rentutav! Can't believe it.

Populära inlägg