"Alla vill se dig dala nu Håkan Hellström"


Jag sitter andäktigt stilla framför datorn i köket, fortfarande iklädd pyjamas, och i gårdagens frisyr.

Mina ögon är lite lätt tårblöta, mitt hjärta slår lite fort, mitt ansikte är lite varmt; och jag kan inte förmå mig att ta bort högerhanden från kinden/mungipan.
Jag vågar knappt andas.

Jag beskådar, insuper videon till Hellströms "River en vacker dröm", och det är fantastiskt.


Varje gång denne popsparv dyker upp igen, med musik och intervjuer, kommer jag på hur mycket jag ju faktiskt tycker om honom - ja honom, och musiken förstås. Det känns alltid som att träffa en gammal vän som man hade glömt att man älskar jättemycket.
Speciellt så nu, med denna fiiiina fina Göteborgsromantiska video.

Åh. Jag blir helt kär i finstaden min. Och finhellström och finlåten och finmänniskorna som han träffar i videon. Och finkopparmärra med inristningen.

(Ja, visst blir det tillrättalagt romantiskt och lite gullifierat. Men sånt har jag inget emot. Det gör livet lite lättare. Realism får man nog av ändå.)


Passa på att kolla, för efter vad jag förstod ligger den bara uppe på denna hemsida idag och imorgon:



Kram!

Kommentarer

Populära inlägg