Saturday night is the lonliest night of the week

... så det är ju tur att det bara är fredag ännu.

Jag ligger nerbäddad eftersom min hjärna känns lös och uppsvälld och flänger omkring i huvudet och gör mig kräkfärdig, när jag rör mig.

Har hunnit med tvättstuga och en mysig fikastund med Emma på Café Vanilj idag.
Fler planer än så har jag inte.

Känner lite för att göra nåt... glamouröst. Eller inte glamouröst kanske, men lite sådär extra. Klä upp mig och äta på finrestaurang, eller nåt. Intvetja. Men ni vet. Typ.

Nåja. Hyra film funkar också.

Hade tänkt testa Friskis och Svettis zumbapass klockan arton, men tvivlar på att huvudet hinner skärpa sig.


[En passus:
Världens kulaste mamma kommenterar "Bjud gärna hem Jimmie på en kopp. Puss", när jag lagt upp bild på Jim Sturgess. Gillart.]


Åh, vad jag längtar efter saker.

Typ sånt här:

Vara utan huvudvärk (och kroppsdito).
En liten stuga att bo i och inreda precis som jag vill, med en maaassa färger och prickar och rosor och tyger.
Öppen spis/braskamin.
Vinylknastret från gamla goda LP-skivor, och tillhörande bra högtalare.
Staffli, målarduk, färg, penslar och en plötslig förmåga att måla och teckna (för det är ju så härligt).
Att ha en bebis i min närhet, som man kan hålla i och snusa på och bli alldeles lugn och fridfull av (det behöver inte nödvändigtvis vara min, dock).
Att dansa street, balett och jazz och sånt.
Att umgås med familjen.
Fredagstryggheten man hade när man bodde hemma i huset och hade mysmiddag och sen åkte till Alnöbadet och simmade och bastade och tjoade, och for hem igen och åt godis och kollade på teve.


Mmmm. Och en massa mer. Längtar, nostalgifierar och drömmer. Det är vad jag ägnar mig åt idag. Med min stela nacke och ömma panna.




Hoppas ni har det mysigt/glamouröst/spännande, eller hur ni nu vill ha det, hörrni!


Kram och trevlig helg.




Kommentarer

Populära inlägg