en vacker natt med vaughn

Jag hade en dröm natten till igår. Den var smått lustig.
Jag vill dela med mig.

Jo, alltså.
Jag och Jen Aniston var kompisar. Sådär som bara hon och jag kan.

Jag sov över i hennes och Vinces lägenhet en natt, efter att vi varit ute på nåt slags drinkparty.

På morgonen var jag förste man ut i köket. Jag stod och rotade i ett koppskåp ovanför diskhon, när Vince kom uttussandes. Vi sa hej. (Alla talade svenska!) Vi var blott bekanta genom hans dam.

Plötsligt ställde han sig bakom mig, och skulle ha nånting i samma skåp. Så han la armarna liksom runt om mig, och började rota i skåpet, och spände sina enorma biceps (inte så attraktivt, men det gav en beskyddande känsla).

Han pussade mig i nacken, och eftersom jag var hemligt kär i honom (han var t.o.m hetare i drömmen än han är irl, så att säga), visste jag inte alls vad jag skulle säga.
Så jag sa bara: "Värst vad du står och flexar därbak, då."

Han försökte skämta bort det på nåt vis, som för att ursäkta sig. Eller som för att skämta.

Ja, sen höll vi på och prata och skoja loss en massa med varandra medan vi gjorde i ordning våra frukostar.
Och jag tänkte att han måtte väl inse att han och jag har mer gemensamt än vad Jen och han har. Jag tror han gjorde det, också.

Men sen kom hon ut och avbröt.


Sen minns jag inget mer.

Det var fint. En fin natt. Jag och Vince Vaughn.


(När jag berättade för mamma att jag drömt om Vince Vaughn, bad hon mig först upprepa mig. Sen förklarade hon: "Jag trodde du sa fel, och skulle säga vindsvåning." Hi, hi.)

Kommentarer

Populära inlägg