Sömnlös i Göteborg

Tjugo i två alltså. Sova? Nä. Jag verkar ha glömt hur man gör.

Tydligen är det roligare att ligga och vrida och vända sig, med lite hjärtklappning, vidrig värk i högerhöften (som kommer varje vinter men som man lyckas förtränga varje år) och med vad som känns som brinnande sår i vänstertinningen med omnejd.

Jajamen.

Jag bor i vardagsrummet nu, förresten. För att se om huvudet kanske kan bli något bättre. Den här svälld-och-sårig-lös-hjärna-värken hade jag nog nämligen inte innan jag flyttade hit. Så jag misstänker vagt att den kan ha ett samband med den dåliga luften på mitt rum. Eventuell fuktskada, osv.

Det luktar ju alltid lite konstigt där inne på morgonen.
Och inte enbart pga. mina kroppsodörer. Såklart, för jag luktar ju bara hallontårta jämt.


Jamen nämen jag tar väl mina sömnsugna ögon, och stänger dem, och gör ett nytt försök.


Å vilka fina vänner jag har förresten. Och å vad bra livet skulle kännas ifall vi skulle få den där lägenheten som vi ska få kolla på senare i veckan.


Mmm, hejdå.

Kommentarer

Ida sa…
Ligger du ofta och vrider dig vaken, med hjärtklappning eller var det en engångsgrej?

Om inte engångs, låter som du behöver sänka hormonerma du knaprar.. Känn på det?

puss å gonatt!
S sa…
Engångs. KRAM.

Populära inlägg