Kärlek

Åh! Man ska ju inte hålla på och försöka vara en massa saker. Göra en massa saker. För att verka bättre eller mer intressant eller roligare eller mer kreativ eller pysslig eller snygg eller söt eller smal eller speciell. Än sig själv eller nån annan.



Man är ju bäst som man är.

(Och ska man vara med nån, ska det vara med nån som är smart nog att fatta det.)


Att det ska vara så svårt att komma ihåg.

Men låtom oss försöka! Omfamna våra personligheter och särdrag och tycken och tankar och utseenden och sysselsättningar och vad vi är bra på, istället för att bara omfamna andras diton och tycka oss själva vara tråkiga och beige i jämförelse.




Jajamensan, nu konstateras det självklarheter för fulla spätt! Det bjuder jag på!



Klockan är kvart över midnatt och jag har precis blivit frisk från migrän. Legat som en grönsak, på min vänstertinning, hela dan.

Undrar just vad jag ska hitta på nu...


Imorgon vill jag i alla fall ta en promenad. Efter nio dagars förkylningsinspärrning (med några korta avbrott).


Och så vill jag ha ett jobb snart. Eller praktik. På mysig bokhandel.
Det är mitt nästa mål.




Anteckna!


Puss och kram.

Kommentarer

Populära inlägg