vem är inte ful i sextiowattsljus?

Jag är t r ö t t with a capital T.

Har ni tänkt på att vissa dar är man snyggare utan mascara än med - andra dar är det tvärtom..? Varför är det så?

Jag känner mig djup idag, som synes.




Jag tänkte skriva nåt om vampyrer. En liten tanke jag hade. Apropå att det är rätt trendigt nu igen.

Men jag tror jag struntar i det, så att ingen tar illa upp.

Eller. Tja. Jag tycker bara det är så absurt att romantisera nåt som handlar om att suga blod för att förbli vid liv. Blod, liksom. För att leva.
Med tanke på... ja, ni vet.

Är det inte ganska...


Men jag skulle ju inte säga nåt. It's just one girl's opinion i alla fall. Så lugn i bussen och håll i era hästar.

Hursomhelst.

På söndag blir min bil fixad. Oh joy! Känns extremt skönt, även fast jag gillar att cykla också.



Den här helgen kan bli bra. Jag är ledig både lördag och söndag för första gången på tre veckor (?).

Skulle verkligen behöva ta ledigt en extra dag och dra iväg nånstans. Menee. Det går ju inte. Finns ingen annan som kan baka på vardagarna.
Och så är det väl lika bra att köra på medan jobbet står till mitt förfogande. Förhoppningsvis har vi stängt några veckor i juli.
Och i augusti är ju Lisette tillbaka, så då vet jag inte hur mycket jobb jag har.

Ska bli skönt att slippa heltid i alla fall.
Man behöver inte jobba heltid. Man klarar sig ändå. Och livskvaliteten blir så mycket bättre. Tycker jag. Det kan ju ha lite att göra med mina åkommor också.


Nåja.

Avslutar med ett kul citat. För några veckor sen tog jag och AnnaKarin en särdeles mysig typ-första-vårkvällen-för-året-promenad från henne till Sidsjön, och runt den, och tillbaka igen.
Vi blev rädda för en mås som hade nåt oberäkneligt i blicken (speciellt A; min djurskräck gäller främst spindlar och andra krypande tingestar), och samtalet styrdes in på vildvittror, och sedemera Astrid Lindgren.

Vi konstaterade att hon har skrivit mycket mysigt, men mycket konstigt och obehagligt också. Vi pratade med våra bästa tant-tonfall.

Jag konstaterade mitt i konversationen: "Ja, hon hade nog en del tok i huset hon, när hon skrev. Ibland."

AnnaKarin: "Jaa! Som det här med att Pippi skulle orka bära en häst!"


Hä va väldigt kul.


Nu ska jag gå till bussen och åka hem. Tack och lov att jag avvaktade en timme, och inte gav mig ut i spöregnet. Verkar som om solen vågat sig fram igen.

Apropå det är jag jättesugen att se Garden State nu snart!


Häpp!

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Tjoho, när din bil är fixad kan vi börja åka på kvällsäventyr igen! Jag saknar kvällsfika på Holmö brygga lite..
Aggisen sa…
Men Sanna! Nu blir jag brydd! Hur kunde du veta att din bil skulle fixas på söndag? När du skrev den här bloggen hade ju inte Anders hört av sig?! Eller har du reviderat den?

Förutom desssa frågor så är det som alltid, mycket uppfriskande att "läsa dig"! Puss Ma

Populära inlägg