dawn

Jag är hungrig. Solen skiner.
Det är en bra kombination, ty jag ska snart åka och köpa sushi, hämta AnnaKarin på möte, och sedan inmundiga nämnda sushi med nämnda jänta i hamnen.

Hä bli bra hä.

Det är underbart att känna sig lite levande igen. Känns som det var ett tag sen.
Speciellt som jag hade ett smärre migränanfall i eftermiddag.


Om en månad slutar jag jobba på Micks, 4 good. Fick veta det idag. Det känns outsägligt skönt (hade funderat på att säga upp mig idag annars, faktiskt).

Givetvis är det lite läskigt att bli utan jobb i dessa tider. Men det ordnar sig på ett eller annat vis. Har ju en hel del stämpeldagar kvar, till att börja med.

Jag gör vad som helst, hellre än att jobba kvar där. Min sjukdom och självkänsla protesterar hejvilt nu. It's enough.

Så... ja. Das is gut. Dags att hitta ett arbete som inte sliter en sönder och samman. Ska bli spännande, på nåt vis.

"För man vet aldrig vart livet kan ta oss"
som den där lökiga killen på tåget sa till A, medan han räckte över en lapp med sitt nummer på, till henne.


Helgen kommer bli hemsk. Mors dag på söndag.


Nåväl. Solen skiner. Må väl.

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Haha. Det bästa var ju konstpausen mellan själva lappöverlämnandet och repliken..

Snart slipper du särtomas, tjoho!

Populära inlägg