Leslie Feist - som en smäll i solarplexus


"Who can be sure
of anything through
the distance that keeps you
from knowing the truth?"



"This is how my heart behaves"



Precis så kryptisk tänker jag vara.
Var på vippen att citera raderna som följer efter översta citatet också. But that would give it all away.

En annan låt som jag bara måste citera, eftersom den är fantastisk och har fastnat i min hjärna, är den där med Adele. Fast i refrängen kan man tro att det är Amanda Jenssen...

"Should I give up
or should I just keep chasing pavements
even if it leads nowhere?"

Amanda Jenssens singel "Do you love me?" däremot, är inte alls så bra som man hade velat. Speciellt inte i refrängen.

Men jag läste att hon och Daniel vad-han-nu-heter-i-efternamn (från samma Idol-årgång) fått ihop det, kärleksmässigt.

Kul för dem.

Ska jag berätta nåt om den senaste tidens förehavanden?

Jag har legat och varit sjuk. Och uttråkad.

I lördags var min första ute-bland-folk-dag. Det var underbart att sminka sig och göra sig fin, och faktiskt känna sig fin. Det var möte, och sen var det samkväm hos AnnaKarin. Vi var: hon, jag, Henke och Erik. De andra som var inbjudna avböjde av olika anledningar.

Men det var trevligt ändå. Vi åt varma mackor och sallad, och sen glass, och vi drack vin resp. öl, plus varsin piggelindrink (känns som nya klassikern). Vi spelade spel, pratade och skrattade. Och jag kastade Henkes telefon på Erik. Det är sånt som hör till.

Idag var det soligt och fint, med lagom vårkänsla. Jag och Carro Haghighat gick i tjänsten. Vi avslutade med fika och brevtjänst hos mig.

Sen sov jag på soffan i tre, fyra timmar. Margo sov på mitt huvud.

Nu är jag i Maland. Det kändes nödvändigt en afton som denna, när livet inte riktigt är som man vill att det ska vara.

Plus att mamma behövde hjälp med att sortera mina gamla skolböcker och dylikt, i spara- och slänga-högar. Sånt är alltid lite roligt. Man fastnar oundvikligen i gamla uppsatser och kluddsidor, och blir nostalgisk. Samtidigt som man inser vilken välsignelse det är att slippa gå i skola längre...

Nu vill jag inte skriva nåt mer. Nu är jag tom igen.





Kommentarer

Populära inlägg