mm message from the dark side there is

Hej hej.

Jag sitter med mamma vid datorn i Maland och så rå.
Har lite samvetskval för att jag lämnat Margo ensam över natten, men jag är ju hemma till kl 7 i arla morgonstund.

Ja Margo ja. Hon är allmänt ljuvlig och välgörande, och gör att jag känner mig betydligt mindre ensam och mer uppskattad. Och trygg, faktiskt. Trots att det bara är en liten kattunge, kan jag plötsligt sova med alla lampor släckta (utom den i badrummet förstås). Skönt.
Känns lite som att ha skaffat barn... fast ändå inte riktigt...

Men inatt var hon härjig. Hon lajade runt oavbrutet fram till fyrasnåret, och sen satte hon igång igen vid åtta nånting.
Typ halv elva behagade hon kura ihop sig i min armhåla. Men då var jag tvungen att gå upp...

Nåja.

Denna vecka eller nästa, hör de av sig från Coop. Spännande minsann. Förhoppningsvis hör jag snart nåt från City café också. Man vill ju känna sig eftertraktad, vetja.


Det största Idol-momentet nånsin, var i fredags när Amanda sjöng Cohens "Hallelujah" och jag och Johanna bölade, och juryn tårögda ställde sig upp och applåderade utan ord.
Det var otroligt fett.

Och äntligen åkte Andreas ut. ÄNTLIGEN.

På fredag blir det party av sällan skådat slag, när girlpowerfinalen går av stapeln.
Fast jag vet inte om jag tänker rösta... jag menar, vore det inte bättre för Amanda att komma tvåa, så att hon får göra mer sin grej? Kolla Darin och Sebastian liksom.
Men det vore kul om hon vann också, eftersom att hon verkligen förtjänar det, och är originell och cool.

Ja, den som lever får se hur det blir med den saken.


Imorgon åker mor och jag till Stöde. SiMånspassning och myskväll med Erika, inklusive översovning. Det var miljarder år sen sist, så jag längtar verkligen.
Och Michaela är vänlig nog att passa katt och lägenhet.

I mars spelar kent här i stan, så det blir till att hänga på Entré Sundsvall-växeln i tid imorgon när biljetterna släpps.
Bra att ha nåt att se framemot så man klarar sig igenom årstiden.
"Det kommer bli en lång kall vinter" (eftersom vi ändå är inne på kent och så...).


Det har varit kretsvecka, fett skoj. Lanttos är så sköna!


Nä, nåt mer hade jag nog inte att skriva.
Tack och godnatt för denna gång.

Kommentarer

Wisconsin sa…
trots min negativa inställning till idol så delar jag dina tankar. Amanda var riktigt bra i fredags. och vilken låt sen.. och hur hon framförde den.. jo jo. jag säger då det, denna barfota dam.

och Andreas. vilket skämt. haha.. han "dansade" på samma yta som jag duschar på.. bra att han åkte. men jag tror amanda vinner. för det måste ju bara vart skåningar som röstade på Andreas. (vilka skulle annars rösta på honom, än utav patriotiska skäl? han var ju inte bra precis).. och nu när ärkeskåningen är borta vänder sig alla skåningar till nästa skåning och röstar där istället.. därmed vinner Amanda. så äre!

äh vem vill ha kvar skåne i sverige egentligen? (skåne börjar nedanför stockholm)

fy vad jag är antiskåne ikväll..

kul med katt eller? kommer det inga fler bilder snart? yeey..
S sa…
haha. oj vad du la ut texten. så jag gör detsamma.

ja hon är fantastisk, jenssen. och snygg också för den delen.

plus att jag stör mig på picasso nu. har fått nog av gråt och tandagnisslan, och hennes ständiga "tack! jag älskar er! ni är så underbara! puss och kram! jag har kämpat så hårt för det här, snyft snyft snyft".

gläää.

tror många sympatiröstade på andreas för att juryn var så elaka mot honom. det var väl därför de var snälla nu sist. för att han skulle försvinna nån gång.

katt är jättekul, jag rekommenderar det varmt om du känner dig blue and alone.

förutom när de sovit för mycket på dan och går bärsärkagång på natten... lite knivigt när man inte har nån sovrumsdörr (och inget sovrum) eller köksdörr, eller nånstans där man kan stänga in na.
ja det ska vara badrummet då... men det känns elakt.

fler bilder kommer, dels för att madeleine tagit några jättefina som jag fått via mail, och dels för att reta de som stör sig på kattbilder. :)

yey!
Wisconsin sa…
ja. picasso gör ju inget annat än gråter. nä, det håller inte. that's sooo 2006..

men ja, katt.. det kanske hade vart kul, fast jag vet inte. de klöser bara sönder soffan och kissar i blomkrukorna. katt är inget för mig, även om jag älskar katter, men jag kommer inte att ha tid och hålla på och greja och så. men ja..

fast om de lever rövare på nätterna är det inte bäst att du leker slut på 'na under kvällen? så att hon är trött när du ska gå och lägga dig? så sover ni ikapp? du kan ju dra snören på golvet och svinga nåt spännande över huvet på henne. så hoppar hon och skuttar och blir helt utmattad..
eller så kan du göra henne till cirkuskatt. lära henne hämta saker, hoppa genom brinnande ringar och köra små leksaksbilar..
det finns massa saker att göra. men försök trötta ut henne så mycket som möjligt. då blir hon säkert lugn på natten.
S sa…
mm, jag har filtar över soffan just nu. men en klösbräda och kloklippare fixar biffen rätt så bra.

jo, visst leker vi. så nätterna brukar ju gå bra.

men igår var det väl ett extremfall, för jag var på mft kl 10, sen direkt ut i tjänst, och sen jobb till kl 18. var hemma 19. och då däckade båd' katt och matte i soffan. plus att hon nog sover en del när hon är ensam hemma, i brist på annan sysselsättning.
klart katten är deprimerad när undertecknad är borta!

göra margo till cirkuskatt kan bli mitt nästa projekt.
sponsrar du med brinnande bildäck?

Populära inlägg