And the beat goes on

Åh! Hittade ett till jobbrelaterat citat. Jag sökte det igår, men det var från 2008, och jag hade inte orkat bläddra så långt.

Snark, tänker ni. Skiter väl jag i, tänker jag. För här kommer det!


'Jag och Anna jobbar som as i helgen. Men vi får ju vara tillsammans i bageriet, så det blir många skratt.

Speciellt frampå eftermiddan, när man börjar bli övertrött.

Igår, till exempel, när Anna skulle göra några gräddtårtor att ställa i montern, frågade hon mig:
"Ska jag göra hallon, jordgubb eller blåbär?"

Jag: "Blåbär kanske vore kul! Fast jordgubb... " (kanske säljer bättre, eller nåt sånt, tänkte jag säga).

Anna: "Hallon blir nog bäst."

Jag, som ett uppgivet barn, utan att tveka: "Hallon... blir nog bäst."

Men se! När hon stod och fixade tårtorna, skrek hon plötsligt "MEN JAG ÄR VÄL MILLENNIUMETS ÅSNA!". Hon hade nämligen lagt på jordgubbssylt istället, så jag fick min vilja igenom.'


Anna och Lisette, jag saknar er! Ni var nog de bästa kollegor man kunde tänka sig.




Dagens mående: migränefterdyningar och mensvärk. Darrig trötthet.
Således: avbokning av alla utanför-hemmet-aktivitetet.
Istället: brevskrivande, mys, Springsteen, studium, och sedan tevekväll med båd' Jane Austens Emma, och Filip & Fredriks årskrönika, med eminenta gäster som Maria Montazami, Håkan Hellström och Henrik Dorsin.


Det går alltså ingen nöd på mig precis.


Peace!

Kommentarer

Populära inlägg