One fine day

Igår var det riktig sommar!

Så efter en härlig dag med picknick-möte för tjänst hos Vicky, och trevligt tjänsthäng med Chris, styrde jag och Nadja kosan och engångsgrillen mot Ruddalen, och slog oss ner vid Slottsbergs mosse.



Mmm, fläskkarré i Smokey hickory-marinad! Mmm, majskolvar!



Joel och Febe tog med sig en fikakasse och letade efter oss ett bra tag (Ruddalen är tydligen större än man kunde ana...). Till slut gav det resultat.


Finträdet jag och Chris hittade vid Långedrag, inslängt som en bonus, ba:


Mot kvällningen insåg jag att en hel dag utomhus, i linne och kortärmat, inte direkt är definitionen på mjukstart på solsäsongen...


Men det var en utomordentligt fin dag ändå.
IDAG, däremot, är väl sisådär.
Känner mig solfebrig, och min "lilla nagelbandsinfektion" på stortån har blivit en öm, svullen, lila, nageltrångsliknande tingest. Jag kan/får inte belasta tån, och har därmed sjukskrivit mig båd' idag och imorgon.
Dessutom knapras det antibiotika och baddas hejvilt med alsolsprit.

(I bakgrunden på bilden syns AnnaKarins snygga rödstrumpa...)

Lite lustigt ändå. Jag har migrän och muskelvärk från topp till tå nästan jämt... och så blir jag tvungen att sjukskriva mig FÖR EN TÅ.
Tröstar mig med att dra till Camilla, äta färsk lax och kolla film.
Men först lite studium.
Härrå!



Kommentarer

Aggisen sa…
Men det bästa är ju ändå att man har en tå! Kramar Mu
Johannes sa…
Undra på att de fick leta efter er, det är ju på andra sidan skogen. En rätt bra promenad det.

Populära inlägg