killen är helt skev

Oj, jag fick verkligen Kristian Anttilas "Smutser" i huvudet väldigt starkt, när jag loggade in på msn och såg Cecilias såndär lilla eftertext.

Men det gör inget. "Smutser" är den enda Anttilalåt som jag faktiskt gillar en aning. Refrängen är ju hejdundrande svängig.

Ja. Jag är alltså i Maland. Trött som ett ap, med mensvärk och magvärk och trötthet. Ser halvt gravid ut. Känner mig 20 kg tyngre.
Men är ganska glad. Det har varit en kul kväll.

Jag skrev upp ett roligt pappacitat, men verkar ha glömt post it-lappen nere. Jaja. Det var nåt om lill-Erik Sjölander, i alla fall. Efter att bokis var avslutat och klart, gick han fram till pappa och gav 'an en chokladbit helt oförhappandes. De känner inte varann så väl, så pappa blev förvånad.

Nån timma senare kom han in till mig och mamma i köket, och sa konfunderat nåt i stil med:
"Men hörrdu, vad fick den där lillen i huvvet idag då, när han kom och gav mig choklad efter bokstudiet?"

Ganska roligt ändå.


Ja, vad händer annars i mitt spännande liv...

Jag kan berätta att jag går runt och tar mig själv på nävarna hela dagarna nu, för de är otrooooligt mjuka och härliga. Ni skulle dö av mjukhet om ni kände efter.
Detta tack vare fantastiska "Vaseline intensive rescue moisture locking body lotion (sensitive) NEW for very dry skin".
Jajamensan!

Och jag behöver inte ens smörja varje dag, de har redan återfått sin naturliga smoothness. De behövde bara lite hjälp på traven.

Jag citerar baksidan:
"... ökar omgående fuktreserven, och tillför konstant fukt till huden hela dagen [...] den rätta förutsättningen för torr hud att återställa sig själv".

Mm, så kan det vara.


Idag har jag jobbat 7-13. Imorgon jobbar jag 7-13. På lördag jobbar jag 7-15 (det är min lediga helg egentligen, men är ju morsdagshelg, så nu blir det jobb 3 helger i rad, jättejätteskojigt). På söndag har vi extraöppet, så jag jobbar... tja, vet faktiskt inte riktigt när jag börjar. Men vi stänger kl 15.
På måndag jobbar jag 7-13.

It's a hard knock life.

På lördag är det även bröllopsfest hos Langsjös (mamma + pappa i 20 år = sant, grattis!), och så är det Eurovision.
Då röstar vi självklart på Frankrikes Sebastien Tellier, eller hur hörrni?



Gjorde en himla fotboll på en tårta idag. Det var spännande. Den såg lite speciell ut. Meneee... jag är rätt nöjd.


Och apropå jobb (typ) så måste jag skryta över vad gull-Anna sa till mig häromveckan. Jag beklagade mig över att jag hunnit göra så lite grejer den dan. Hon:
"Neje... du är världens bästa tjej. Om jag var kille skulle jag nog vara kär i dig."

Naaw. Som man säger.
Jag blev lite glad och så rå.



I övrigt längtar jag efter bebisar. Inte nödvändigtvis mina egna (fast jo det med, helst av allt), men små, nya, sötdoftande, rosa, näpna, lite svullna knyten. Såna som man blir alldeles varm och lugn av att hålla.

Suck. Mormoner, mormoner.


Har ni förresten tänkt på att den där Wyley eller vad han heter... Wailey? Han som har nån låt som heter "Wearing my Rolex"... i alla fall. Han låter EXAKT som Vicky Pollard i Little Britain.
Ni vet hon "yea but no but yea but" ?

I alla fall dialektmässigt. Och så pratar han ju väldigt fort (han är en såndär rappare), som Vicky.
Och det är tillräckligt för att få mig full i fniss.

Jag saknar Little Britain. Delar av det.


Jaja, dags att sova för längesen.



Sa jag att jag börjar jobba 7 imorgon?

PS. Winnerbäcks nya låt "Strimmor" är förresten top notch. Fem toasts! DS.

Kommentarer

Populära inlägg