we're moving to Shanghai

I måndags var jag och Marie på Paradisbadet.
Det var så skadat roligt, vi skrattade och skrek som särar hela dan. Förutom i slutet när Marie satte sig med bara skinkan (tricket för att åka superduperfort är nämligen att pula in badtrosorna i rumpan, och glida på skinnet) på nån hård plastgrej.
Det blev en blå, stel bananformad grej där. Som en lårkaka. Fast på stjärten. Stjärtkaka.
Mmm...

Nämen. En underbar dag indeed.


Dan efter gick jag runt och sniffade på mig själv på jobbet, och konstaterade att jag fortfarande luktade klor, trots allt duschande och tvålande.
Lisette började då sjunga "Clorine, Clorine, Clorine, Clorine". Alltså Dollys "Jolene". Fast annorlunda.
Det var väldigt kul.


Idag har jag och AK gått på stan. Jag skulle inte köpa nåt, men kom hem med:
- Två röda sammetsgardiner (som jag planerat köpa ett bra tag, och de var på rea)
- Vax till brynen och annat smått och gott
- En grå angoratröja (har en likadan rosa, fast denna har även huva, och var på rea) från BikBok
- Röda och svarta sidenband till håret
- Tre badbomber
- Bebikläder till Axelssons kommande
- Sju ölflaskor till mig och AK

Det kallar jag en smärre bedrift, faktiskt.
Usch, vad duktig jag blivit att sprätta kosing.

Nåja.

Ikväll är det alltså VT, tacos och poker hos Henke. Smågrabbarna ska laga mat. Aaw.
Skinkan blev glad att jag är kass på poker, för nu slipper han åka ut först. He, he. Vi får väl se...


Välkommen till världen, nyaste lilla Abraham! Förnamnet på knytet är ännu obestämt, men han är bra stilig alltså.
Ska bli kul att åka dit och klämma på'n lite.


Nu ska jag kolla på mms-et med Maries kakröv.


Jobb 9-17 båda dagarna i helgen. Uuuuurk.

Kommentarer

Populära inlägg