söt flykt

Jag skriver på lägenhetskontraktet imorgon. Tjoho!
Fast flytten blir först i slutet på mars. Men ändå.

Före det måste jag till banken och plocka ut tio procent av priset. För det ska unga damen få, när vi signar. Och så vill HSB ha 500 spänn av mig i medlemsavgift. Varför man nu ska vara medlem där... men jag kommer väl inte våga fråga, bara le och betala, som vanligt.

Tja, vad mer kan man berätta.

Mamma ligger på hospitalet. Hennes arm är helkass. Man misstänker diskbråck. Så nu blir hon drogad och röntgad och kotsträckt och uppassad med sjukhusmiddag på sängen. Sen i tisdags har hon legat där.

Jag var där och myste från tre till sex idag. Vi åt semlor och choklad och kollade på teve och pratade och skrattade åt tanterna som hon delar rum med. De är fantastiskt roliga. Den ena sjunger religiösa sånger i parti och minut, och den andra ligger och svamlar om sina gaser, och om att hon inte gillar karameller nu för tiden, och allt annat som tanter svamlar om.

I alla fall hoppas jag att hon kommer hem snart. Huset är inget riktigt hem utan henne, och King of Queens är inte lika roligt när man ser det ensam.

Men jag klagar inte. Jag har i alla fall min mamma kvar.
Jag beundrar verkligen dem som orkar fortsätta leva utan sina mammor. Kan inte föreställa mig det allra minsta hur tomt och hemskt det torde vara.


Kloret kliar på min kropp. Det var Paradisbadet igår. Inte lika kul som sist, men kul! För all del. Magic eye är verkligen teh shit.




Ja så kan det vara här i livet.


Imorgon är det banken och HSB (som sagt) och körskolan och kanske Madeleine. Annars vt hos Henkaloony på kvällen.


Jag tror jag ska koppla ner nu. Det börjar göra redigt ont i skrothänderna mina.


På återseende, gott folk.

Kommentarer

Populära inlägg