surfin' safari

Halåj!

Jag är på Kulturmagasinet. Vid en snabbdator förvisso, men det är inte så många aspiranter på dem, så jag unnar mig att stå lite längre än rekommenderat.

Chattar med Emelie. Hon vill att jag studerar med henne. Lilltjejen. Ungdomsboken.
Utvecklande, på min ära. Men roligt. Känns som... en heder? Att hon väljer mig.


Igår såg jag och Kakan United 93. Den var stark och bra. Lite tradig första timmen, men realistisk, ovinklad och osmörig. Bra. Som sagt.


Har varit på körskolan idag. Pluggat som en apa. Men är helt slut i huvudet, måste sätta mig och ta en kopp kaffe medan jag väntar på mamma.
Lite småjobbigt att fika ensam, bara.

Just ja. Hade ju min första körlektion igår. En dubbel. Det gick bra! Fast jag hade lite solfeber och migränhuvudvärk. Men lärarinnan var snäll. Ann. Det är samma som Erika har, så när jag kom, undrade hon om det var jag som var hennes lillasyster.
Hon tyckte vi var lika.

Imorgon ska jag köra med 'na igen. Dubbel. 10.25.


Jag måste berätta en rolig sak. Jag såg "Att göra en pudel" i tordags. Den var ganska söt. Tanten, spelad av Lena Nyman, lät och såg nästan ut precis som min farmor. Hon var jättekul. En invandrarfientlig gammal hagga. Hon fick en utländsk hemhjälp som hette Samir. Till slut blev de vänner.
När de skulle fira huvudpersonens, Ritas, födelsedag, sa Rita till tanten "vad snäll du är, har du bakat tårta till mig?"
Tanten svarade frejdigt: "Mm! Safari har hjälpt mig."

HAHA! SAFARI! Jag dör av rolighet.


Nu måste jag lägga ner.

Kommentarer

Populära inlägg