Hur mycket kommer det storma inatt?
Hur är det med min cancersjuka vän; hur känner hon sig just nu, vad tänker hon på, vad drömmer hon om? Hur mår hennes familj?
Varför biter jag sönder mina läppar? Skall jag bli förkyld nu igen?
Hur går det för min blivande svärmor att sy om min blivande bröllopsklänning? Kommer den passa mig? Kommer jag i januari att vara en sån där ljuv och vacker brud som alla vill vara, eller kommer jag vara sönderstressad, svettig, odräglig, trött och rödgråten?
Är det verkligen sant att jag ska få världens bästa man som min alldeles egen?
Kan man baka bullar utan vete eller majs?
Hur trött kan man vara och ändå vara vaken?
Hur mår mina saknade systrar och mina syskonbarn?
Hur kan hjärtat rymma så mycket kärlek som är så varierande och olika, men ändå så lika?
Hur många löv kommer det sitta kvar på träden imorgon?



Kommentarer

Populära inlägg