Att konstatera småfina självklarheter

Hittade min gamla Lunarstorm-blogg, och i den detta inlägg (skrivet juni 2005):


"Note to self: Jag ska aldrig mer känna att jag måste dölja sidor av min personlighet, eller försvara för nån människa vad jag gör, eller vilka filmer, vilken musik, vilka böcker jag gillar. Jag ska uppskatta min smak, och enbart omge mig med människor som - även om de inte delar den - respekterar den. Jag ska aldrig glömma vem jag är, aldrig låta nån nedvärdera mig eller mina val. Aldrig låta nån respektlöst klanka ner på något som jag uppskattar. Speciellt inte den jag ska dela evigheten med - vem det nu än blir."



Åh. Det var klokt och fint och respektfullt av mig, mot mig själv.
Blev glad av att hitta det.
Jag var inte så dum som nittonåring, ändå.

Det gäller att hålla fast vid det där livet igenom, bara.

Kommentarer

Agneta sa…
Det var mycket fint och rörde mitt hjärta. MaMu

Populära inlägg