This is England

Hej.
Jag är förkyld. Det smög sig på mig igår, utvecklades idag, och är i full blom nu.

Har inte riktigt tid med sånt. Men vad gör man?
Stoppar i sig febernedsättande och smärtstillande och ångar på!

... Nä. Int ja int.
Jag tar mig tid så att kroppen får ta sig tid.
Idag har jag sett en remarkabel mängd "teve". Ja, via nätet då. Datapata.
Inledde med sköna K special-dokumentären om Paul Smith. Vilken härlig man alltså.

Senare gick jag vidare med några avsnitt av fantastiskt roliga Flight of the conchords.

Efter den blev det lite lättsmält romantisk komedi, Bride wars. Inte lika kul som jag mindes den. Men men. Lite småfin ändå.

Åh, nu ska vi se... vad har jag mer sett? Jo, en till dokumentär. Den nakna mannen. Finska bastande män som berättar sina livshistorier. Mest tragiska, men några hjärtevärmande och fina också. Bäst var han som hade en brunbjörn vid namn Juuso (eller Juusi?) som fosterson.
Den var riktigt finstämd och vemodig. Många vackra vyer och sånt.
Titta vetja.

Har även plöjt ett avsnitt av Boston legal. Det var verkligen ungdomsnostalgiskt att sitta och kvällsfika framför en David E.Kelley-serie. Tryggt och härligt!

Ja. Och självklart har jag nu sett den obligatoriska hemma-förkyld-filmen; You've got mail. Kanske den mysigaste romantiska komedin nånsin.


Joråsåatte.
Mellan tittningarna har jag ätit och druckit te. Och gjort pyttelite nytta.

Men mest vilat.


Ont i huvud och ont i leder.

Ska sova nu.


På fredag åker jag till London med finvänner. Det ska bli så skönt och trevligt att komma iväg!
Och så är jag den enda i gänget som flyger från Göteborg. Aldrig flugit ensam förut. Så man kan ju tycka att det är dags nu.

Eller ensam och ensam. Sitter väl fler själar på planet.

Men... ja.


Hejdå, då.

Kommentarer

Krya på dig nu riktigt bra! Bra och moget att lyssna på kroppen. Jag borde verkligen se Smith-dokumentären. Hans senaste kollektion visades igår på modeveckan i London. Tror det var där. Isåfall landar du mitt i modehögtidligheterna. Och vi landar i Paris precis när modeveckan avslutas där.
Det blir inte Bruno för min del på onsdag. Jag var tvungen att åka redan i onsdags. Mår kasst med feber och sånt.

Jag har tagit över din blogg. Märker du det?

Jahapp. Tjingeling kära läsare. Sov sött och glöm inte att läsa Sannas blogg också.

Populära inlägg