And I'm back in the game

Hemma, sen ett knappt dygn tillbaka.

Spenderade en vecka och lite till i Sundsvall, och hann bland annat med:
bröllopstårtebak, bröllopsfest med en massa ful- och findans och annat skoj, cruising på stan, spelkväll, huskatteri hos Frenells, syskonbarnsmys, gråtskratt med Michaela, mysfrukost med Sanna, lanttjänst, Disneykväll hos Jake-a-roo, nattsudd, sömnbrist, Gilmore girls, finåkande på Alnö med mor, diverse fikande, filtmys med Nicole och Jens, och mysiga kvällsturer i bil med rosa himmel och Springsteen i högtalarna.

Det kommer att komma bilder. I can feel it. Så lugn ni bara.




Igårkväll efter hemkomsten beslöt jag och min rummis oss för att ta en skogspromenad, för man blir ju så konstigt seg och piggtrött i kroppen efter en hel dag på tåg.

Sagt och gjort. Underbart vackert, skönt och begagligt var det.
Och jag sov fantastiskt gott.

Idag har jag känt mig lite jetlaggad och väldigt mör. Har unnat mig att bara nostalgifiera över de dagar som varit, kollat bilder och filmer och skrattat, möblerat i ordning någorlunda i hjärnan, ställt om till Göteborgsläge och allt sånt.

Vid fem snörade jag på mig hurtarskorna och begav mig ut i skogen igen. Solen sken och värmde lite mer än jag räknat med, så min munkjacka fick vänta på en trädgren.

När jag ändå var i farten, passade jag på att jogga lite. Höll på med sånt förr ibland, men har liksom fått för mig att jag inte kan längre. Inte orkar nåt.
Men jodå, grundkonditionen dök genast upp och påminde mig om sin existens.

Härligt! Åh vad jag kände livet i mig!

Och åh vad rödlila jag var i anletet när jag kom hem...


Men nu ni. Nu. Ska det bli ordning på motionstorpet. Livet blir ju så mycket härligare då, på nåt vis.


Japp.

Och jag ÄLSKAR skogen. Mer och mer för varje besök.
(Även om ingen bor där...)



Nu ska jag förkovra mig med lite litteratur.


Peace!

Kommentarer

"Låt mig förklåra"
Japp, här ska också börja promeneras igen och bli rödlilagul i ansiktet.
Sen ska jag flytta till mårdfamiljen.

Populära inlägg