my little corner of the world

Jag har ju fått jobb nu. På Ica Esplanad. I kassan och charken. Men har ännu bara varit på sistnämnda ställe.

Det hela skedde väldigt hastigt, jag ringde dem förra onsdagen, och fick komma dit och prata samma dag.

Började i måndags. Har även jobbat tisdag och torsdag. Jobbar idag och på måndag. Sen vill de väl börja schemalägga mig.
Men jag är nog rätt krånglig, för måste vara lite ströledig de närmaste månaderna. Har ju liksom inte haft nån semester, så de får finna sig i att jag har planerat att åka lite hit och lite dit...

Jag är väldigt glad och tacksam för jobbet såklart. Men det känns lite som att jag inte hunnit vara ledig nånting, och återhämtat mig efter det hektiska halvåret på Micks. Hade velat ha en ledig månad, i alla fall.

Men men. I lågkonjunkturtider får man inte vara kräsen.


Ja. Det var det.

Mamma och pappa är i Polen, jag bor tacksamt i deras lägenhet. Ni vet ju hur mycket jag hatar min egen, om sommaren. Den är för liten och för Korstig.


Har varit i tjänsten med Nadja idag. Nu står valet mellan att diska och att sova lite. Börjar jobba kl 15.
Ikväll blir det uteservering. Das is gut.

Kommentarer

Populära inlägg