för sent för kärlek ren som snö

Sjukheten fortsätter, lessheten tilltar.

Vill ni veta nåt spännande om mitt liv? Det vill jag med.
Men det finns inget spännande att berätta.

Eller i och för sig. En grej är lite spejsig. Jag har blivit erbjuden ett jobb. Ett heltidsjobb som konditor. På Pallas. Från och med 1 december, och ett år framåt. En av de två konditorer som jobbar där nu, ska vara ledig för att föda barn och sånt.

Jag lider svåra kval gällande hur jag ska göra. Har gjort upp en lista med för- och nackdelar. Det är mest fördelar med att ta det, såklart. I alla fall gå med på en provanställning på några månader.

Sen finns det ju nackdelar, som med allt annat i livet.

What to do?!

Ack, ich weis nicht. Eller vad det heter. Låtsas-tyska är en av mina nya hobbyer.

...


Även de som inte gillar Håkan Hellström måste väl inse att "För sent för edelweiss" är bland det sorgsnaste och vackraste man kan höra just nu.

Typ.

"Du säger att kärleken aldrig var till för dig
att du aldrig känt vinden
högt över trädtoppen
säger att den delar sig vid kinden
och blir hel igen bakom dig"



Imorgon ska papá köpa strängar till sin och min (egentligen AnnaKarins, som jag lånar på obestämd tid) gitarr, och så ska vi ha gitarrstuga mot kvällskvisten.
Han har fått för sig att vi ska "spela och sjunga" tillsammans.

Jag nöjer mig med att spela. Sjunger gör jag enkom i min ensamhet.
Gjorde det förut, när jag var ensam här, och mina föräldrar roade sig på party i Timrå.
Slog på Simon & Garfunkel-dvd'n, tog en grogg, la mig i badet och ylade loss.

Är det fredag så är det.



"Marie Antoinette" är en väldigt snygg film, för övrigt.
Vet inte om jag tycker den har speciellt mycket substans, men den är häftig och, ja, snygg. Kirsten är bedårande söt i den.

Jag är dock lite tråkig när det kommer till "fritt tolkade" historiska filmer. Jag vill veta exakt vilka delar som är påhittade och vilka som är sanna, när det blandas ihop och härjas.

Nå, det var det.


Imorgon är det jobb kl 7. Jag tänker göra det allra nödvändigaste, sen åka hem och vara dålig igen. Because I'm worth it.




Kommentarer

Populära inlägg