"som om jag bryr mig..."

Det var ganska roligt när jag och AnnaKarin satt på bussen mot Gävle för några veckor sedan.
Chauffören hade p4 på lite svagt, och Chris DeBurghs "Lady in red" spelades.
Jag gillar den, förklarade min kärlek till halvlökiga 80- och 90-talsballader, men var av nån anledning tvungen att fylla i med:

"Lite lustigt att han sjunger om att dansa när han är rullstolsburen tycker jag, menee..."

He, he...

Fast är han verkligen det? Har för mig att det var mamma som tutade i mig det när jag var ett litet barn. Men nu dementerar hon det hela. Måste kolla upp.


Det har varit en bra helg.

Vi var och hälsade på Perssons i Stöde igår till exempel, Johanna kom dit med barna också. En mysig dag.

Ella var rolig, hon började göra små grimaser och dra i ögonlocken och härja på. Hon tyckte det var extra kul att dra dem neråt, över ögonen, och sa ivrigt och glatt: "Jag taj nej alla ögon!" (taj nej = tar ner). Sen gick hon in i dörrposter och allt möjligt, men vägrade släppa greppet om ögonlocken.
Rätt kul.

Ludde fick också till ett statement rätt bra, när Ella satt på toa och skulle göra nummer två. Hon tappade tålamodet efter en liten stund, men jag peppade henne och ropade in i badrummet att hon kunde sitta där och fundera ett tag till.
Ludde hejade på med uppmuntrande tonfall: "Tänk inte på rumpan, tänk på dig själv!"



Nu är jag hos mamma, och det är även Mary Kay-Yvonne. För mamma ska börja sälja produkter.
Spännande va. Så säg till om ni vill handla nåt.


Jamen nämen. Puss och kram!

Kommentarer

Populära inlägg