planlösning ok ok

Idag har jag varit på min första lägenhetsvisning.

En bedårande, alldeles lagom stor etta på Tallrotsgatan i Haga. Väldigt nära Västergatan. Perfekt läge, som sagt. Nära salen. Och granngårds med Kim och Linnéa och kommande bebisen.
Jättefint och fräscht kök som skulle komma till sin rätt med alla mina röda prylar och tyger och tjohejsan.
Rummets väggar var målade i nån slags gräddig färg. Den skulle jag kunna behålla, faktiskt.
Klädkammare fanns, och - det bästa: en reparationsfond på 1700 spänn.

Ty om jag får lägenheten (ska ringa banken om lån imorgon, sen är det bara att buda loss) tänker jag fräscha upp badrummet rejält. M-m-m, jag har grandiosa planer.

Ja, jag vill ha den. Den är superperfekt för mig.
Enda nackdelen är att det är på bottenplan. Men hej, då kan man ju leva om desto mer utan att det stör grannarna. Och så är det närmare till förråd och grillplats. Ooooch... lättare att flytta in.


Nu står mamma och sortera mina kläder här utanför. Mina kläder.
Snällt av 'na. Men det känns smått onaturligt.

Slutsats: jag vill flytta NU!

Kommentarer

Populära inlägg