Cleaning out my closet

Jag har läst igenom alla gamla blogginlägg.

Jag har skrattat en del, men också skämts en del.

Jag har redigerat och raderat obekväma, ogenomtänkta inlägg.

Jag har konstaterat att även om man aldrig blir fullärd eller perfekt, så OJ vad jag hade mycket att lära, som 20-22-åring. När jag trodde att jag var rätt vuxen. Har ofta känt mig så lillgammal, klok, förnuftig... och det har jag säkert varit, på många sätt.

Men också naiv, obalanserad och dumdristig.

Det är ett livsverk att få sin "uppfattningsförmåga övad", och jag har mycket kvar att slipa på.

Men när jag läste vissa grejer undrade jag om jag verkligen var samma person då som jag är nu. Samtidigt förstod jag bättre vad som gjort mig till den, hur, jag är idag.

Vet att ett fåtal personer läst denna blogg i många år. Hoppas att du/ni förstår att det var en kalv på grönbete som skrev, back in the days.

Kommer inte att göra allt perfekt, eller skriva perfekt, hädanefter heller. Men har lärt mig mycket på vägen.  



Peace!

/Kalven som börjar bli en stor ko

Kommentarer

Populära inlägg