Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen

Förresten, Österlen var ju precis så underbart vackert som alla sa.
Jag vill tillbaka. Nån gång när träden ändrar färg.
Det kanske får bli nästa år.

Eventuellt orkar jag lägga upp fler bilder framöver. Tills vidare får ni hålla till godo med denna; lite av all utsikt från nåt av Stenshuvudena.

Ser futtigt ut i såhär litet bloggbildsformat... men den ger mig lite Skönheten & Odjuret-känsla, på nåt vis. (Associera mera. Det är jag det.)




För övrigt är rubriken tagen ifrån Lasse Winterdäcks senaste platta. När jag såg den för första gången, reagerade jag lite flyktigt över att det tänkesättet är typiskt mig.

Häromkvällen började jag asgarva, när jag läste den igen, och insåg vidden av hur väldigt jag det är; det är typ en av mina standardtankar. Den kanske inte kommer i just de orden, men det är ändå en av de tankar som kännetecknar min hjärna och mitt sätt att vara, väldigt mycket.

Ständigt detta "tänk om".

Åh. Det gjorde det så jobbigt för mig att vara barn. På så många sätt. "Tänk om jag tycker stridsvagnar är coola! Tänk om jag vill ha en ätstörning!" Till exempel. Uppriktig rädsla för detta, bland mycket annat.

Och skuldkänslor för aaallt.

Och en musikskole-valblankett som var tjock av Tippex för att jag ångrade mig så många gånger innan jag lämnade in den.

Ja ja säg då dä.

(Nu har jag i alla fall en trolig förklaring till att jag var som jag var; och fortfarande är litegrand ibland. Och det är väldigt skönt.)

..

En bra grej är att den efterlängtade strukturen har börjat infinna sig i min vardag. Även om jag inte har så mycket aktiviteter för mig om dagarna, eftersom jag inte orkar det just nu, så känns det inte bara som att tiden går och jag sover/slöar bort den. Muy bien.

Idag har jag till och med sorterat in ALLA papper som låg i en massa högar i olika väskor och tidningskorgar och dylikt, i mappar. Och slängt en hel del.

Alejandro skulle vara stolt över mig.

Har som belöning inhandlat två av mina favoriter bland romantiska komedier; You've got mail och Return to me.
Den förstnämnda sågs ikväll. Angenämt.


Nu börjar mitt huvud lugna sig, så jag ska försöka mig på lite nattsömn.

Kommentarer

Populära inlägg