Manic Monday?

Sitter i soffan. Ser Rachael Ray.
Tittar ytterst sällan på teve nuförtiden - ännu mer sällan på dagtid - men idag får bli en sån dag.

Har tvättstuga. Hade efter den tänkt att åka till stan och handla lite nödvändigheter och roligheter.

Men jag ids inte. Det är en värkig dag. Och dimman ute gör mig på konstigt humör.

Stannar inne. Njuter av att bo i en lägenhet med stora ytor; att kunna välja vilket rum man vill hänga i, och bara... strosa runt och plocka lite här och lite där.

Det kanske är en skada från att vara uppvuxen i ett gammal femrumsvilla, att nästan känna att man behöver sånt. Såna ytor.

Må så vara.


Lyssnade förut på ett klipp från dagens Morgonpasset. Lisa Magnusson var där. Hon hade gått ifrån att jobba som servitris och annat serviceinriktat (men det passade henne inte; hon kände att kunderna/gästerna störde henne) till att jobba på kontor (men där vantrivdes hon, och gillade inte de tidiga morgnarna), till att tjata sig till ett krönikörjobb på Aftonbladet.

Hon hade gett dem en länk till sin blogg. De kollade upp henne och sa nej. Men hon fick flytta sin blogg till deras domän om hon ville. Så hon gjorde det.
Sen låg hon på, tills hon fick skriva några provkrönikor.
Och det föll väl ut.

Fascinerande.

Jag vill att något dylikt ska hända mig. Fet chans.
Då måste jag först och främst börja skriva om nåt med lite mer... substans..?

Fantiserar om att ha ett jobb där man i alla fall får ha civila kläder.
Det hade varit trevligt.

Man är då aldrig riktigt nöjd.


Kanske skulle börja plugga ändå? Bara för att ha nåt att göra istället för att stå som arbetssökande och jobba extratimmar?
Fast man måste väl jobba extratimmar ändå, om man ska kunna överleva som studerande.

Asch. Jag vet inte.


Livskris light.

Kommentarer

emma sa…
jag har fått nytt jobb. åker antagligen till cypern om två veckor och jobbar hos fritidsresor på bamseklubben... längtar till värmen...!
S sa…
ååh härligt! och häftigt. modigt av dig. lycka till!

Populära inlägg