fri som en fågel


Idag är en sån där dag då man inte vill göra nån nytta.
Så det tänker jag inte göra heller.

Eller jo, jag förbereder möte och söker lägenheter.
Jajamen. I sommar måste vi förmodligen lämna vårt nuvarande hem.

Spännande va? Livet är ett äventyr!

Men lite läskigt är det, för jag vill inte lämna stan, och jag vill absolut inte lämna fina, finfina västra. Inte än! Jag har ju gjort mig hemmastadd här nu, och trivs som en fisk.

Så om ni får nys om lämpligt boende för trenne skötsamma damer, från och med juni eller juli (helst i västra delarna av stan, typ Kungsladugård eller Majorna eller i närheten av A.D. torg eller så) - hör av er!



I övrigt känns livet rätt fint.

Jobbet börjar flyta på rätt bra.

Det finns hopp om en vår i annalkande.

På onsdag ska vi ha soppdag, och inhysa cirka ett tjog vänner i vårt icke färdigmålade vardagsrum, som har långt kvar till fulländning.

Men jag tror nog att atmosfären med råge kommer kompensera bristen på tavlor, matchande stolar och annat.

Om en vecka ska jag ha mitt första tal sen flytten.

Om två veckor kommer mamma och hälsar på.

Lite annat finbesök väntar också.


Det ska bli kul! Jag är glad!

Det finns så många fina vänner, både nära och långt bort, att vara glad över.


Nä, om man skulle ta och klä på sig, innan klyschorna börjar dugga alltför tätt.




Kolla ba. Vem skulle inte vilja ha oss som hyresgäster?!






Kommentarer

AnnaKarin sa…
Haha! Alltså vi är för roliga för vårt eget bästa ibland.

Populära inlägg