Det här är vad dom säger

Fyra år för sent, upptäcker jag hur fantastisk Säkert! är (som ni kanske anat av tidigare inlägg).
Singlarna som släpptes, tyckte jag var sådär. Inte bra nog för att köpa skiva. Men hallå, vilken skiva det är!

Eller så hade jag inte varit mottaglig för den, när den var aktuell.

Nu sitter den som en smäck.

Och Annika Norlin får mig, med sin fenomenalt charmiga dialekt, att sakna Norrland. Inte nödvändigtvis själva Sundsvall (förutom mänskor där), men hela konceptet. Granskogar, stabilitet och trygga röster.


Speciellt dagar som denna, när himlen är gjord av betong, och snön vräker ner, och man vet att det kommer leda till trafikkalabalik. Kabbalahlik.

Jag vill inte uppleva förra helgens misär, när jag ska ta mig till och från mitt nya jobb, denna helg också.
Är tillräckligt nervös ändå.


Nåja. Nu ska David Gray sjunga "This years love". Sen ska jag duscha och göra nytta.


Peace out.

Kommentarer

Populära inlägg