I thought you said summer is going to take the pain away

Hej hej blogg och folk.

Det är en mulen torsdag, och jag är trött.
Sitter hos mor och far (ovanligt va), suger i mig Hello saferides smått geniala musik, och har just köpt helgens tågbiljetter.
Ska strax åka till SJ och hämta ut dem i en sån där fräsig ajtomat.

Resan till Ludvika kommer nog bli aningens seg; först X-tåg till Gävle (fy för X-tåg, man sitter som en kratta i dem), en halvtimmes väntan där, sen vidare till Borlänge, där jag kommer att befinna mig mellan 16.48 och 17.15. Sen 45 minuters bussresa därifrån till slutdestinationen.

Hoppas på fint väder och fin stad. Har aldrig sett L-fold förut. Eller L-bay eller vad man ska säga för att vara lite... eeeh hiphopish.

Hursomhelst blir det jättekul att träffa Heikkinens, och byta miljö för ett slag.

Hemresan sker söndag 15.11. Då är det bara byte i Gävle, och jag får sitta vid fönster, och till och med åka X2000 efter bytet. Perfa.



Det är inte ofta jag saknar folk. Men vissa brukar jag sakna. Några få gamla och goda vänner.

Så det var ju synd att jag inte kunde träffa alla dalabekantskaper denna helg.





Nåja.

Thomas var ganska kul på jobbet idag, tro det eller ej.
Strax innan jag slutade kom nämligen Niklas, Albin, Johan, Ida och Nadja och fikade med mig. De var ute i tjänsten. Vi delade på en tårta och hade trevligt.

Vid tre ringde mamma till jobbtelefonen för att prata med mig. Thomas svarade. Mamma frågade om jag var där uppe, eller nere i bageriet.
T: "Nä hon sitter och fikar med halva jehåvas."

Ha. Tragikomiskt på nåt vis.


Peace.

Kommentarer

Populära inlägg