sunkmystorsdag


Det är torsdag. Det har snöat idag. Men jag har såklart bara varit inne. 
Snällaste AnnaKarinen (AnnaKarenina) har lånat ut sin dator till mig, för att jag inte ska drabbas av alltför allvarlig uttråkning. Jag är evigt tacksam! Tack!

Är stolt över att jag orkat duscha och haft tvättstuga idag. Ungefär på den nivån är måendet. Allt blir så mycket jobbigare med huvudvärk, också. 
Men prickarna har läkt ihop rätt fint. En bit kvar innan de är borta, men de lyser inte rött nu i alla fall. Och varar inte heller. Men det var ju kul så länge det varade, som flugan sa.


Har upptäckt en ny favoritserie. Fast egentligen är den inte så ny. Jag minns när den var ny. Det var några år sen. Då gick den på femman, och jag ville se den, men hade inte tillgång till annat än bonn-tv på den tiden.

Men nu har kanal 9 börjat visa den. Jag tror att jag inte missat mer än första, kanske andra, avsnittet. Hoppas det i alla fall. Ed heter den, och det är Tom Cavanagh (visst heter han så? han som spelade hundkille i Providence och J.D's brorsa i Scrubs) som spelar titelrollen.

Det är jättemysig småstadsfilmskänsla i den, humorn är skön och lågmäld, och intrigerna är lagoma.

Jag rekommenderar!


Har börjat facebooka lite mer nu också. Det är ju lite småkul ändå. Gjorde ett "which friends-character are you?"-test förut. Jag blev Joey. Eeh? 



Nu ska jag lyssna på bibelläsning ett tag. Håller på att maratonplöja Jobs bok. Väldigt intressant, och SÅ mycket lättare när man kan ladda ner det hela uppläst, och snällt följa med i sin egen bibel.
Det är ungefär så mycket studium jag orkar med ikväll.


Passar på att rekommendera filmen som går på trean kl 21 också. Den heter "Must love dogs" och har en mysig känsla i sig. Har jag för mig i alla fall; såg den hos Henke i våras, men det pratades en del, så jag har inte full koll på'n. 
Men nu har jag ju nåt att se framemot!


Jag längtar efter solsemester, by the way, apropå ingenting.

Och så har jag mer eller mindre cravings efter pistagenötter, mörk choklad med ingefära och citron, hackade hasselnötter blandade med grädde, gräddglass med jordgubssås i, Rocky road... ja, ni fattar. Jag skulle kunna äta det mesta just nu.

(Snälla, köp pistagenötter och mörk choklad med ingefära och citron till mig!)


Blablabla hejdå.






Kommentarer

Aggisen sa…
Jag kan köpa nötter till dig i morgon, mitt lilla svin-barn. Jag ska ändå handla på Willys. Mot efter-middagen?

Såg ditt filmtips, den var riktigt småmysig och småtrevlig. Lagom för en svensk som är måttlig i det mesta. Nu har tabletten börjat verka och jag ska vingla mig in i toaletten och försöka pricka rätt med bomullspadden på ansiktet.

Rätt skönt ´ändå. Hag läst klart boken, den var helt grymt spännande och när den var slut så kom den berömda bokslutsångesten.

Populära inlägg