roadtrip + bio = en bra helg

Hej.

Igår var jag, AnnaKarin, Sandra och Cecilia på roadtrip, som ni vet ifall ni läste mitt förra inlägg.

Vi besökte Strängnäs och gick på sammankomst. Lyckades pricka in samma folk som förra gången vi okynnes-åkte, nämligen stockholmare och skåningar.
Men det var trevligt, jag träffade Nathalie, Johanna.S, Åkerbergs, Maggan.G, Jennah, Rupert (han var också okynnes-där, ty befinner sig i Seattle och San Fransisco under sin ordniarie sammankomst... kul för honom, ja)... och fler.

Efter programmet satte vi oss i hamnen, vid de där trevliga röda små bodarna, där man kan köpa mat. Vi köpte mat.
Woktallrik och cola till huvudrätt, våffla med drottningssylt och grädde till efterrätt, för min del. Mäkta gott, på min ära.

På hemresan fick vi för oss att åka in i Enköping och kolla vad det var för en stad. För själva kommunen är ju sååå vacker att åka igenom.

Vi hittade nåt som hette Drömparken, och var helt sagolikt vacker och mysig. Hoppas flickorna lägger upp bilder på bilddagboken snart, så att ni får se.

Vi ville beskåda nåt mer, kände vi, så funderade på att även åka in i en av mina favvostäder, Gävle.
Men när vi såg en skylt som pekade mot Sigtuna, kändes det som ett ännu bättre val. Jag har aldrig varit där, men min mor har alltid tjatat om dess vackerhet, och om hur mycket jag skulle gilla den. Stan alltså.

Hon hade rätt. Med råge. Jag blev kär. Tror att jag inte var den enda.
Vi strosade runt och kände oss som i en film. Nej, en saga. Nej, en annan värld.

Det var toppen! Verkligen.
En mysig dag.


Nu måste jag avsluta, för mor och jag ska promenixa till stan. Vi ska gå och se "Mamma mia!" tänkte vi. Jag hatar ABBA, men känner mig sugen på filmen i alla fall.
Tokigt va?



Peace.

Kommentarer

Populära inlägg