och se på min bringa, det kallar jag hååår

I'm back!

Sitter i mors och fars hyresrätt. Ja ni hörde rätt. Hyresrätträtt. De är coola stadsbor nu, och har fr.o.m. idag bredband och hela paketet.

Det hela är mysigt, nytt, spännande och allmänt toppen... förutom när man får lite panik över förlusten av huset.
Men det var värst i lördags, när vi och folk var där och plockade bort alla möbler.

Nåja.

Massor har hänt sen sist jag skrev, såklart.
Måste fatta mig kort nu, ty imorgon ska jag bege mig till strängnäsa med AnnaKarin, Sandra och Cecilia. Vi kände för en roadtrip.

Har jobbat (StädZon) från 06.00 tolv dagar i rad nu... så mest av allt i hela världen, hägrar en fet sovmorgon.
Jag ämnar sova i bilen.

Men jobbet går ok. Det är väldigt kul att jobba med Cissi. Vi har infört termoskaffetradition, och skaffat en maskot och allt sånt där som man ska när man är städkollegor.


Jag och kakan har ju kommit hem från Kroatien också, välbehållna och dana. Det var en härlig vecka, med mycket sömn, sol, bad, oväntat snygga karlar, vattendrickande, ätande, migränanfall, och uuunderbara, lagom ljumma, mörka mysiga kvällar. En och annan båttripp hanns också med. Och så parasailing.

Så vi är nöjda.

Det har även varit sammankomst (bland de bästa jag upplevt nånsin, utan att överdriva), och besök av Greta och Alex och Bengtssons och fler.
Det har varit roliga aftnar med positivhalaren och hans gäng, och det har varit massor med flyttbestyr och blandade känslor och trötthet och skratt och gråt och flum. Och skräpmat.

Det finns såklart mycket att berätta, men jag nöjer mig med detta. Och avslutar som sig bör med några roliga citat.

Det första är även det nyaste. Det var Måns som klämde ur sig det häromdan, när han och Simon följde med Erika till huset för att hjälpa till med slutstädningen.
Han är väldigt åldersfixerad just nu, bör tilläggas...

"Sanna, vill du leka med farmor och farfars katt, Kalle? Han är också 22 år. Han är bliiind, hörselskaaadad..."

Ungefär som jag då, alltså.

Jo, en till rolig grej som inte alls har med ovanstående att göra (jag sparar roliga citat i utkorgen i mobilen, därför blir detta helt sammanhangslöst och härligt), var när jag, sommarbarnet, The Fännicks och Steven kollade på Skönheten & Odjuret hos mig en kväll i juni.
Gaston galde på som aldrig förr, i den där sången han sjunger inne på puben. Ni vet, där han skryter om alla ägg han äter, och allt hår han har på bröstet och så.

Det finns en fras där man inte riktigt hör vad han sjunger, han går liksom upp i en hejdundrandes lång och kraftig ton. Nåväl, vi blev i alla fall fullt och fast övertygade om att låten går på följande sätt:

"Jag har lovat mig själv, jag ska ha den där Belle, så nu haaaar jag blondeeerat miiiin taaaaaarm..."

Ha ha.

Pappa har varit rätt rolig som vanligt, också.
En dag när vi var här och bar in grejer till lägenheten och förrådet, klampade jag fram till honom och sa med bestämt och vädjande tonläge: "Nyckel till förrådet, yo."
Han replikerade blixtsnabbt: "YAOZA!"
Like Clabbe in the 70's.

Och i lördags, när jag var här på förfest, och hade gjort mig gatufesten-fin med lila sjalett/huckle, kom han in i köket och sa på fullaste allvar: "Du är snygg i paraply."



Resten av utkorgen-materialet sparar jag till nästa gång.



Nu ska jag åka hem och kanske sova lite. Bilen går kl. 05.00 imorgon.
Men det var ju så underbart kul att blogga! Alldeles för längesen sist.

Nåja, jag får väl snart tillfälle igen. Det finns hopp för mänskligheten.


PS. Såg Hellström på gatufesten. Fantastiskt förstås, om än väldigt kort, och rumphugget, eftersom extranumret framfördes av polisen.
Avnjöt även en Amanda Jenssen i toppform. Högklassigt!
DS.

Kommentarer

Populära inlägg