veckoredovisning och utlandslängtan

Det är några av årets sommarpratare i p1 som jag verkligen ser framemot att lyssna på.
Lasse Winnerbäck, till exempel. Trodde väl aldrig att han skulle våga sig på nåt sånt.
Han pratar den 28 juni, när vi har sammankomst, så det blir till att vara hi-tech och lyssna på webben sen, då.

Och så har vi Mia och Klara. Det blir säkert kul och gemytligt.
OCH. Sist men inte minst. Stavros Louca, matte- och fysikläraren från härliga serien "Klass 9a". Han är för go.
Jag har hört honom hålla tal på en sammankomst en gång (för han är ju ett Jehovas vittne), han är extremt bra.
Sååå det blir kul. Intressant att höra vad han berättar om.

Hej förresten.

Det här dubbeljobbandet tar knäcken på mig. Av mig? På mig? Knäck?
Jaja.

Och städning är bra tråkigt ändå. Vad har jag gett mig in i?

Men jag är tacksam för möjligheten.

Jobbade 6-11 i måndags, hem och sov, sen Micks-jobb 14-19.

Tisdag var det städning 6 - ca 10.30. Sen kom mamma och hennes studium Marie till mig på fika, umgänge och studium. Jag följde med till Maland sen och snyltade mat. Sen var det möte, sen genast hem och sova.
Underbart mysigt regnväder bjöds vi på under dan också.

Igår: städning 6-11.30. Hem, powernap modell längre, dusch, försenad buss till stan och sedemera jobb. Var på Micks 14.30 - 20.30.

Idag: Städjobb 6- strax före 12 (åkt runt lite med L idag, hon har visat sina städställen; och så sa hon att Peter LeMarc är föregångaren till Lars Winnerbäck "och alla de där", "mmkej" sa jag snällt).

Hoppade sedan in utomschematiskt på Micks 12-17 (apmånga examenstårtor och dylikt), sedan hem till Maland, snabbdusch, iväg till kusin Sebastians studentmottagning i Timrå. Rätt trevligt. Kul träffa gull-släkten på pappas sida. Sebbe var lagomt lurvig och gullig när han anlände till partylokalen. Som det ska vara.
Och mina gräddtårtor med blåbär respektive jordgubb gjorde smärre succé. Måste tillstå att de var grymt goda.

Hem till Maland, massage av mor blandat med starka piller = huvudvärk gick över och skön trötthet infann sig.
3 Gilmore-avsnitt... och här är jag nu.

Imorgon ska enbart Coop städas, och det kan jag ju vid det här laget, så jag skippar StädZon imorgon, och fokuserar enbart på utlandsgrejer-handling, kontraktsskrivning (okej det blir lite StädZon ändå...), akupunktur och Micks-jobb.
Skööönt med sovmorgon.


Znark.


PS. Har Toto's "Rosanna" på hjärnan. Varför?! DS.

Kommentarer

Populära inlägg