Livrädd med stil

Den gamla kentlåten dök upp i mitt huvud nyss, av en specifik händelse som jag inte ska nämna här och nu.
Men det är jag det. Ständigt livrädd. Ibland med stil.

För X antal år sen hade jag en godisblå, typ turkos, tröja som jag skrivit just "livrädd med stil" frampå.
Undrar vart den tagit vägen... jag har säkert slängt den. Synd. Hade vart lite retroskoj att ha till vardags.



... Jag blir lite less på a-kassestrul. Och desperat efter jobb, igen. När de håller på och krånglar på detta vis.
Söker massor massor massor. Skickat cv via Indiskas hemsida nu ikväll, och även gjort ett fett CV på ams hemsida.

Annars får jag väl börja söka mig till andra städer. Västkusten here I come. Eller jag vet inte... men det kanske skulle vara jättebra och jätteutvecklande och jättekul.
Det har ju funkat för andra.


Nåja. Jag måste lägga ner. Ska tjänsta med mamma imorgon. Och även pipa in på Hagabageriet och vara fantastisk, så att de måste anställa mig.


Hejdå på er. Jag avslutar med Winnerbäcks gamla fras

"Snart brinner ett hjärta för henne nån annanstans"

för jag fick den låten i skallen förut idag.

Kommentarer

Wisconsin sa…
oh.. det var lite roligt. jag spelade faktiskt den låten igår innan jag gick och la mig igår. livrädd med stil alltså. och idag har jag gått och nynnat på låten och funderat på om man skulle haft den som ringsignal på mobilen..

där ser man..

Populära inlägg