annars är du en bajskorv

Det är lite jobbigt att ha pappa på besök. Han klagar alltid på nånting. Igår var det målarfärgsresterna i kökstaket som fångade hans uppmärksamhet. Det var ju bara såååå fult, och sådär gör man inte när man målar heller.
Jag sa att för det första var det inte jag som målade den där väggen, och för det andra har jag tänkt ta bort färgresterna.
Men då skulle det ju inte gå, nej, för de har ju bitit sig fast.

Då får jag väl måla över med lite vitt, sade jag vidare. Men nej, vad fult det skulle bli, replikerade han.

Jaha. Mamma tog bort dem med Svinto fem minuter senare.

Han är lustig, farsgubben. Men jag älskar honom.

Plus att det blev väldigt snyggt när han satte upp hyllorna (det var därför han var hos mig). Nu ser det ut som ett riktigt hem. Hyllor fulla med böcker, skivor och grejer. Ombonat, på min ära.


Nu ska jag och Emelie, hos vilken jag nu befinner mig, fara och handla nåt spejsigt att äta. På ica kanske. Sen ska vi plocka upp mamma som ska hämta bilen på Ryds, och sen ska vi hem till mig. Utan mamma.


Hejdååååå

Kommentarer

Populära inlägg