his bowtie is really a camera

Tjena hejsan, som man säger.

Jag är i Maland igen. Mysigt som bara den.

Pga. att jag jobbat extra idag, fick jag vara ledig imorgon. Så jag kände för att sova här hos mama y papa.

Jobbet var rätt hysteriskt (mors dag, och folk är dumma i huvudet), men samtidigt kul, för jag och Lisette fick baka tillsammans hela dan. Vi stod och mindes de gamla goda tiderna, och romantiserade nåt gräsligt (eller det kanske mest var jag, i tanken...) om vad härligt det var förut, när man jobbade två st mellan 7 och 15 på dagarna.
Och den ena kom ner från caféet vid tolv, och den som hade varit uppe där fick sitta på den höga pallen när man åt lunch. Som belöning för att man gjort skitgörat (kassajobbet).


Nå. Slutade vid tre. Klock fyra var det grillning och brännboll på Norra berget. Södra and norra congregations. Mycket trevligt folk, men det lämnade ändå lite (några) att önska.
Solsken, goda korvar och söta barn, dock.
Ella och Ludde var i högform.


Johan Norberg kom smygandes vid artonsnåret, när han hade slutat jobba. Han hann vara med på lite brännboll, men sen var ju partyt slut. Och han som köpt massa grillmat på Willys. Lillen.
Så han följde med oss hem hit, och mamma stekte i ordning hans mat, och han fick smörja sin tennisarmbåge med liniment, och låna mammas stödstrumpa att ha på. Haha.
Sen somnade han i fåtöljen...
Ja se grabbar, som jag brukar säga.

När han åkte hem såg jag och mor "Sweet home Alabama", den är fett med bra. Sen kollade jag på lite highlights ur Simon & Garfunkel-konsert-dvdn (gratiskonsert i Central park september 1981 - bland det mest maxade nånsin) medan mamma gjorde matlåda till far.
Sen gjorde vi nattoalett och nu sitter jag här.

Måste sova.


Imorgon ska jag träffa Greger (Markus Naleppa) som ska hänga i stan och slå ihjäl några timmar. Jag ska hjälpa honom bäst jag kan.

Nåt mer vet jag inte. Tjänst borde jag göra. Får se vad det blir.


Nä nu spänner jag min ryggrad för mycket. Måste lägga mig. Huvudont.

Avslutar med ett roligt citat från mig, augusti 2005. Hittade det i min gamla altnet-blogg.
Det är från när vi var hos Mika i Göteborg, med dåvarande The Crew.

"Den vita saken i min hals är borta! Jag är jätteglad. Upptäckte det inatt, när jag speglade käften i badrummet, i tron att det blivit värre. För det gjorde lite ont ner mot halsen och så. Men jag såg, och se! Saken var inte där. Måste ha flugit ut när jag skrek som vore jag knivmördad, i Höjdskräcken, eller något annat. "


Ganska kul ey?


Puss och puss.

Kommentarer

Populära inlägg